برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

خودآموزي و مطالعه مستقل و نقش آن در يادداري دانش آموختگان تربيت بدني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور تهران
 
چکیده: 

شيوه هاي جديد تعليم و تربيت معطوف به انتقال مسووليت يادگيري از ياددهنده به يادگيرنده است. خودآموزي و مطالعه مستقل، يكي از شيوه هاي يادگيري فعال است كه در پايداري يادگيري (يادداري) برخي دروس و رشته هاي تحصيلي موثر است. اين تحقيق، پژوهشي نيمه تجربي است كه با هدف بررسي اثر خودآموزي و يادگيري فردي در يادداري دانش آموختگان تربيت بدني انجام شده است. اطلاعات مورد نياز اين پژوهش به وسيله هشت پرسشنامه پاسخ بسته (240 سوال)‌ حاصل شده و جامعه آماري تحقيق، شامل دانش آموختگان تربيت بدني دانشگاه هاي دولتي در نيمسال دوم 78-79 بوده است. نتايج اين مطالعه نشان مي دهد كه به طور كلي مطالعه مستقل و خودآموزي در يادداري دانش آموختگان موثر است و كساني كه تحت شرايط خودآموزي و مطالعه فردي آموزش ديده اند، نسبت به گروه حضوري (معلم محور)، سطح يادداري بالاتري دارند. اين اختلاف از نظر آماري در سطح α=0.03 معني دار است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فراهانی، ا. (1380). خودآموزی و مطالعه مستقل و نقش آن در یادداری دانش آموختگان تربیت بدنی . حرکت, -(پیاپی 10), 5-18. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7085



Vancouver : کپی

فراهانی ابوالفضل. خودآموزی و مطالعه مستقل و نقش آن در یادداری دانش آموختگان تربیت بدنی . حرکت. 1380 [cited 2021September18];-(پیاپی 10):5-18. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7085



IEEE : کپی

فراهانی، ا.، 1380. خودآموزی و مطالعه مستقل و نقش آن در یادداری دانش آموختگان تربیت بدنی . حرکت, [online] -(پیاپی 10), pp.5-18. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=7085.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 252 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی