برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1380 , دوره  - , شماره  پياپي 7 ; از صفحه 111 تا صفحه 117 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير تمرين ذهني و روش آموزش سنتي بر مهارت پرتاپ آزاد بستكتبال دانشجويان پسر دانشگاه آزاد اسلامي بروجرد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
از بين تعداد 500 نفر دانشجوي پسر دانشگاه آزاد اسلامي بروجرد كه در نيمسال دوم 1378-1379 درس تربيت بدني عمومي را اخذ كرده بودند، تعداد 60 نفر به طور تصادفي ساده انتخاب و مجددا به صورت تصادفي ساده به سه گروه 20 نفري تقسيم شدند. هر سه گروه در ابتداي كار در پيش آزمون رشكت كردند. سپس مقرر شد گروه اول هيچ گونه فعاليت خاصي انجام ندهد و گروه دوم به مدت 18 جلسه، هفته اي سه جلسه و هر جلسه به مدت 15 دقيقه مهارت پرتاب آزاد بسكتبال را عملا تمرين كند و گروه سوم به مدت 18 جلسه، هر هفته سه جلسه و در هر جلسه ابتدا 7.5 دقيقه به صورت تصويرپردازي ذهني در محيطي آزام و نيمه تاريك پرتاب آزاد بسكتبال را در خيال تمرين كنند و سپس 7.5 دقيقه ديگر عملا به تمرين مهارت پرتاب آزاد بسكتبال بپردازند. در مورد تمرين ذهني از روش "هيك من" (براي تصويرپردازي ذهني) ‌و به منظور امتيازدهي مهارت پرتاب آزاد بسكتبال، از تست استاندارد شده ايفرد استفاده شد. پس از پايان مرحله اجرايي از هر سه گروه پس آزمون به عمل آمد. براي تجزيه و تحليل آماري از آزمون معني دار بودن تفاوت بين دو گروه همبسته و تحليل واريانس يك طرفه و آزمون توكي استفاده شد. نتايج تحقيق نشان داد هرچند كه گروه تمرين جسماني به نسبت گروه غيرفعال پيشرفت كرده بود، اما گروه سوم كه مهارت را هم به صورت ذهني و هم به صورت جسماني تمرين كرده بودند، به طور معني داري حتي نسبت به گروه تمرين جسماني پيشرفت حاصل كرده بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 125
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی