برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي دانش و نگرش و عملكرد اعضای هيات علمي از رسانه هاي آموزشي در دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي - درماني كاشان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
سابقه و هدف:‌با توجّه به اهميت رسانه هاي آموزشي و عدم اطلاع از نحوه به كارگيري آنها توسط اساتيد در دانشگاه متبوع و به منظور تعيين دانش، نگرش و عملكرد اعضاء و هيئت علمي از رسانه هاي آموزشي اين تحقيق انجام گرفت.
مواد و روش ها : اين تحقيق توصيفي بر روي كليّه اعضاء هيئت علمي دانشگاه انجام گرفت و در آن آگاهي بر اساس ميزان دانش نمونه ها درباره رسانه هاي آموزشي و نگرش اعضاء هيئت علمي بر اساس طيف ليكرت بررسي شد. همچنين عملكرد آنان با مشاهده مستقيم از بكارگيري رسانه هاي آموزشي تعيين شد. با توجّه به امتياز كسب شده افراد بررسي شده در سه طيف خوب، متوسط و ضعيف طبقه بندي شدند.
يافته ها: تحقيق روي 97 نفر شامل 38 نفر (39.2 درصد) اعضاء هيئت علمي باليني و 59 نفر (60.8 درصد ) هيئت علمي علوم پايه پزشكي انجام شد. تعداد نمونه‌ها در دانشكده پزشكي 58.8 درصد، دانشكده پرستاري و مامايلي 22.7 درصد و دانشكده بهداشتي و پيراپزشكي 18.6 درصد بود. ميزان آگاهي از رسانه هاي آموزشي 12 درصد خوب، 54 درصد خوب، 54 درصد متوسط و 34 درصد متوسط و 34 درصد ضعيف نشان داده شد. ميزان نگرش اعضاء هيئت علمي نسبت به رسانه هاي آموزشي 11.3 درصد خوب، 48.5 درصد متوسط و 40.2 درصد ضعيف بود و ميزان عملكرد اعضاء هيئت علمي در مورد رسانه هاي آموزشي 25.3 درصد خوب، 30.4 درصد متوسط و 44.5 درصد ضعيف نشان داده شد.
نتيجه گيري : به نظر مي رسد كه آگاهي، نگرش و عملكرد اعضاء هيت علمي از رسانه هاي آموزشي در حا نازل باشد و با توجّه به تأثير گذاري دوره هاي آموزش بر كيفيت آگاهي، نگرش و عملكرد آنها بر گزاري اين دوره ها را براي اساتيد دانشگاه توصيه مي نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 122
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی