برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

روش جديد كاهش تلفات در موتورهاي القايي دور متغير

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشکده فنی - دانشگاه تهران
 
چکیده: 

استفاده روزافزون از موتورهاي الكتريكي و مشكلات زيست محيطي ناشي از توليد برق در نيروگاهها از يك طرف و افزايش تصاعدي هزينه انرژي از طرف ديگر، ابداع و توسعه روشها و طراحي و ساخت محركه هايي كه انرژي را به صورت بهينه مصرف نمايند، ضروري كرده است. كنترل بهينه بازده موتورها با حداقل كردن تلفات الكتريكي يكي از راه كارهاي مؤثر براي تحقق اين منظور است. در اين مقاله پس از ارائه مدل ديناميكي موتور القايي سه فاز شامل تلفات مسي و آهني، تلفات الكتريكي موتور به عنوان تابعي از متغيرهاي موتور مشروحا تحليل مي شود و شرايط كمينه شدن آن تشريح مي گردد. سپس سيستم كنترل نويني براي يافتن نقطه كمينه تلفات و در نتيجه بهينه سازي همزمان بازده موتور در سرعت و بار متغيير پيشنهاد مي شود. در اين سيستم، متغير كنترلي موتور به منظور جستجوي نقطه كمينه تلفات به صورت پيوسته تغيير مي نمايند. روش جديد منجر به صرفه جويي بيشتر انرژي و رفتار نرمتر موتور در مقايسه با روشهاي موجود كاهش همزمان تلفات در موتور القايي مي شود. مقايسه نتايج شبيه سازي كامل يك موتور القايي سه فاز تحت كنترل برداري با سيستم كنترل پيشنهادي و سيستم كنترل معمول، برتري سيستم ارايه شده را اثبات مي كند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 390
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی