برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1383 , دوره  - , شماره  18 ; از صفحه 25 تا صفحه 36 .
 
عنوان مقاله: 

آموزش خلاق - تجربه 1381

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
اين مقاله محصول تجربه اي يک ساله در آموزش دروس پايه معماري است. نظريه پشتيبان اين تجربه، آموزش معماري را در سه عرصه "تزکيه"،" تعليم و "حکمت قابل حصول مي داند.اين نظريه بر آنست که مراتب اوليه آموزش معماري بايد به پالايش و پرورش ذهن و استعداد شاگردان بپردازد تا راه آنان را براي طي مراتب بعدي (کسب دانش ها و درک بينش هاي معماري) هموار سازد. با اين رويکرد، مقاله پس از بيان مباني نظري خود به تشريح روش هاي اتخاذ شده براي تدريس و پرورش استعداد دانشجويان مي پردازد. روش هايي که حکايت از تعامل دايم بين استاد، شاگرد، و برنامه درسي داشته و هر لحظه در حال بازبيني، نقد و تکميل خويش مي باشد.
نگاهي کوتاه به چند تمرين و آنگاه بازنگري و نقد اين فرآيند يک ساله از ديگاه دانشجويان پايان بخش اين گزارش خواهد بود. اين نگاه نقادانه مي تواند محلي دريافتن ميزان تقرب به اهداف و مفقيت در روش هاي اتخاذ شده.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حجت، ع. (1383). آموزش خلاق - تجربه 1381. هنرهای زیبا, -(18), 25-36. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5277



Vancouver : کپی

حجت عیسی. آموزش خلاق - تجربه 1381. هنرهای زیبا. 1383 [cited 2021September28];-(18):25-36. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5277



IEEE : کپی

حجت، ع.، 1383. آموزش خلاق - تجربه 1381. هنرهای زیبا, [online] -(18), pp.25-36. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=5277.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 466 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی