برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1382 , دوره  10 , شماره  33 ; از صفحه 41 تا صفحه 64 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تحليلي - تطبيقي الگوها و مدل هاي سنجش و اندازه گيري اعتبار مشتريان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مقاله به مطالعه، بررسي تحليلي- تطبيقي الگوها و مدل هاي سنجش اعتبار مشتريان مي پردازد. گرچه روش ها و مدل هاي متعددي نظير روش‌هاي قضاوتي، مدل هاي رگرسيون منطقي، مدل هاي تجزيه و تحليل تشخيص و شبكه هاي عصبي جهت سنجش و ارزيابي اعتبار مشتريان ارائه گرديده، ولي تاكنون نقد و بررسي تحليلي- تطبيقي در خصوص ويژگي‌ها، مزايا و معايب، كاربردها و ميزان موفقيت اين گوه اگلوها در عمل ارائه نشده است. هدف اصلي اين مقاله، ارائه تحليلي- تطبيقي است به نحوي كه طراحي منسجم و منطقي فرايند سنجش و اندازه گيري اعتبار مشتريان، تدوين شاخص هاي سنجش و اندازه گيري اعتبار و همچنين نقد و بررسي الگوها ومدلهاي مختلف سنجش و اندازه گيري اعتبار مشتريان را براي اعتبار دهندگان به آساني ميسر نمايد. نتيجه بررسي الگوهاي مختلف، بيانگر نتايجي متضاد از حيث برتري در كاربرد الگوها بوده و مقايسات تحليلي- تطبيقي در اين مقاله كه طي جداولي چهارگانه ارائه شده را مي‌توان راهنمايي موثر جهت انتخاب و به كار گيري بهترين الگوها و مدل ها جهت ارزيابي اعتبار مشتريان در زمان اعطاي اعتبار به آنها به شمار آورد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

انواری رستمی، ع.، و فتحی، س. (1382). بررسی تحلیلی - تطبیقی الگوها و مدل های سنجش و اندازه گیری اعتبار مشتریان. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, 10(33), 41-64. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=3867



Vancouver : کپی

انواری رستمی علی اصغر، فتحی سعید. بررسی تحلیلی - تطبیقی الگوها و مدل های سنجش و اندازه گیری اعتبار مشتریان. بررسیهای حسابداری و حسابرسی. 1382 [cited 2021September23];10(33):41-64. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=3867



IEEE : کپی

انواری رستمی، ع.، فتحی، س.، 1382. بررسی تحلیلی - تطبیقی الگوها و مدل های سنجش و اندازه گیری اعتبار مشتریان. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, [online] 10(33), pp.41-64. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=3867.



 

 
بازدید یکساله 78 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی