نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1395 , دوره  6 , شماره  21 ; از صفحه 1 تا صفحه 22 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش مهارت هاي جرات ورزي بر بهبود روابط بين همسالان و حرمت خود دانش آموزان ديرآموز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه گیلان
 
چکیده: 
جرات ورزي عنوان عامل مهمي در ارتقاء حرمت خود و روابط بين فردي، محسوب مي شود. نتايج پژوهش ها نشان داده اند که دانش آموزان ديرآموز از نظر اعتماد به خود و برقراري روابط بين فردي مشکل دارند. هدف اين پژوهش تعيين تاثير آموزش مهارت هاي جرات ورزي بر بهبود روابط بين همسالان و حرمت خود دانش آموزان ديرآموز بود. روش پژوهش نيمه آزمايشي و طرح آن پيش آزمون - پس آزمون با گروه گواه بود. 24 دانش آموز پسر پايه سوم تا ششم ابتدايي شهرستان رودبار که هوش مرزي داشتند بر حسب شرايط ورود به پژوهش انتخاب و به صورت تصادفي در دو گروه دوازده نفره آزمايش و گواه جايدهي شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه روابط بين همسالان والتر هادسون و پرسشنامه حرمت خود کوپراسميت استفاده شد. به افراد گروه آزمايش طي 8 جلسه ي يک ساعته مهارت هاي جرات ورزي آموزش داده شد، در حالي که شرکت کنندگان گروه گواه آموزشي دريافت نکردند. نتايج آزمون تحليل کوواريانس يک راهه نشان داد آموزش مهارت هاي جرات ورزي موجب بهبود روابط بين همسالان در دانش آموزان ديرآموز شده و نمره کل حرمت خود را در آنان افزايش داده است. بر اساس اين نتايج مي توان گفت که از آموزش مهارت هاي جرات ورزي مي توان به عنوان برنامه مداخله اي جهت ارتقاء روابط با همسالان و حرمت خود دانش آموزان ديرآموز استفاده کرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسین خانزاده، ع.، و رحیمی، ا.، و استوی، ا. (1395). تاثیر آموزش مهارت های جرات ورزی بر بهبود روابط بین همسالان و حرمت خود دانش آموزان دیرآموز. روانشناسی افراد استثنایی, 6(21 ), 1-22. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356104



Vancouver : کپی

حسین خانزاده عباسعلی، رحیمی الیاس، استوی الهه. تاثیر آموزش مهارت های جرات ورزی بر بهبود روابط بین همسالان و حرمت خود دانش آموزان دیرآموز. روانشناسی افراد استثنایی. 1395 [cited 2022August17];6(21 ):1-22. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356104



IEEE : کپی

حسین خانزاده، ع.، رحیمی، ا.، استوی، ا.، 1395. تاثیر آموزش مهارت های جرات ورزی بر بهبود روابط بین همسالان و حرمت خود دانش آموزان دیرآموز. روانشناسی افراد استثنایی, [online] 6(21 ), pp.1-22. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356104.



 

 
بازدید یکساله 215 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی