نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1396 , دوره  7 , شماره  25 ; از صفحه 175 تا صفحه 202 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاري دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمانشاه
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف تعيين تاثير آموزش حل مساله محور بر مشکلات رفتاري دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش شبه آزمايشي از نوع پيش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. تعداد 120 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي انتخاب و با انتساب تصادفي به دو گروه 60 نفره آزمايش و گواه تقسيم شدند. پس از 10 جلسه آموزش يک ساعته به والدين و معلمان، گروه آزمايشي به مدت سه ماه برنامه حل مساله خانواده/ مدرسه محور را دريافت کردند. براي جمع آوري داده ها در سه فرم دانش آموزان، والدين و معلمان از مقياس درجه بندي مشکلات استفاده شد. بر اساس گزارش دانش آموزان، والدين و معلمان در سه مرحله پيش آزمون- پس آزمون و پيگيري نشان داد در گروه آزمايشي بين نمرات پيش آزمون- پس آزمون در زيرمقياس هاي مشکلات رفتاري تفاوت معناداري وجود داشت، اما بين نمرات پس آزمون-پيگيري در زيرمقياس هاي مشکلات رفتاري تفاوت معنادار نبود. بنابراين آموزش حل مساله خانواده/ مدرسه محور بر مشکلات رفتاري دانش آموزان اثربخش است و به عنوان يک برنامه پيشگيرانه اهميت فراواني دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاکابرایی، ک.، و مرادی، ع. (1396). تاثیر آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان. روانشناسی افراد استثنایی, 7(25 ), 175-202. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356097



Vancouver : کپی

کاکابرایی کیوان، مرادی علیرضا. تاثیر آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان. روانشناسی افراد استثنایی. 1396 [cited 2022August17];7(25 ):175-202. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356097



IEEE : کپی

کاکابرایی، ک.، مرادی، ع.، 1396. تاثیر آموزش برنامه حل مساله محور بر مشکلات رفتاری دانش آموزان. روانشناسی افراد استثنایی, [online] 7(25 ), pp.175-202. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=356097.



 

 
بازدید یکساله 137 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی