نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي برنامه درس پژوهي بر مهارت هاي حرفه اي معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنايي استان همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر تعيين ميزان اثربخشي برنامه درسي پژوهي بر مهارت هاي حرفه اي معلمان آموزش و پرورش استثنايي استان همدان است. روش پژوهش پس رويدادي از نوع علي مقايسه اي است. جامعه آماري شامل معلمان آموزش و پرورش استثنايي استان همدان در سال تحصيلي 92-1391 بوده که با کاربرد روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي، 320 معلم انتخاب شدند. ابزارهاي گردآوري اطلاعات شامل پرسشنامه هاي فراهم آوري فرصت هاي يادگيري، علاقه مندي به افزايش دانش و مهارت هاي شغلي، سازماندهي و مديريت کلاس، فرم هاي مشاهده به کارگيري نظريه هاي يادگيري، استفاده از وسايل آموزشي و کمک آموزشي، بهره گيري از شيوه هاي صحيح ارزشيابي، ترغيب دانش آموزان به کار گروهي در کلاس درس و آزمون آشنايي با نظريه هاي يادگيري بوده است. نتايج نشان مي دهد که گروه هاي درس پژوه و عادي از نظر فراهم آوري فرصت هاي يادگيري (p<0.05؛ t=2.33)؛ آگاهي از نظريه هاي يادگيري (p<0.05؛ t=2.11)؛ استفاده از وسايل آموزشي و کمک آموزشي (p<0.01؛ t=2.67)؛ علاقه مندي به افزايش دانش و مهارت هاي شغلي (p<0.05؛ t=2.47) و ترغيب دانش آموزان به کار گروهي (p<0.05؛ t=2.50) تفاوت معناداري داشته اند. در سه مولفه بهره گيري از شيوه هاي صحيح ارزشيابي (p=0.11؛ t=1.58)؛ سازماندهي و مديريت کلاس درس (p=0.59؛ t=0.54) و کاربرد نظريه هاي يادگيري (p=0.48؛ t=0.71) تفاوت معناداري مشاهده نشده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نامداری پژمان، م.، و قربانیان، پ.، و قنبری، س.، و بصیری، ا. (1396). اثربخشی برنامه درس پژوهی بر مهارت های حرفه ای معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان همدان. رویکردهای نوین آموزشی, 12(1 (پیاپی 25) ), 46-74. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=309962



Vancouver : کپی

نامداری پژمان مهدی، قربانیان پروین، قنبری سیروس، بصیری ایرج. اثربخشی برنامه درس پژوهی بر مهارت های حرفه ای معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان همدان. رویکردهای نوین آموزشی. 1396 [cited 2022August17];12(1 (پیاپی 25) ):46-74. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=309962



IEEE : کپی

نامداری پژمان، م.، قربانیان، پ.، قنبری، س.، بصیری، ا.، 1396. اثربخشی برنامه درس پژوهی بر مهارت های حرفه ای معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی استان همدان. رویکردهای نوین آموزشی, [online] 12(1 (پیاپی 25) ), pp.46-74. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=309962.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 537 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی