برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگوي سياستگذاري در بازاريابي صنعت جهانگردي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

صاحبنظران صنعت جهانگردي بر اين باورند كه مباحث اين صنعت را ميتوان از نگاه بازاريابي نيز تعقيب كرد، اما به نظر مي رسد ابعاد اصلي بازاريابي نظير بازارشناسي، بازارسازي و بازارداري تحت تأثير الگوي سياستگذاري در اين صنعت باشد. بنابراين ميتوان دو مفهوم سياستگذاري و بازاريابي را بسيار نزديك به هم در نظر گرفت. در اين تحقيق، ابعاد سياستگذاري، شامل ساختار قدرت، بوروكراسي، ارزشها، نوع جهانگرد، و نظام آماري و اطلاع رساني همراه با ابعاد بازاريابي در قالب مفاهيم عملياتي و جزئي مشخص شده و ميزان تأثيرات آنها بر يكديگر مورد سنجش قرار گرفته است. جمع آوري اطلاعات از طريق پرسشنامه و مصاحبه با سه گروه از مديران، كارشناسان و خبرگان اين صنعت انجام پذيرفته است. نتايج اين تحقيق نشان ميدهد رابطه معناداري بين ابعاد سياستگذاري و ابعاد بازاريابي براساس مدل ارائه شده (مفهومي) وجود دارد. همچنين با توجه به اثبات فرضيات تحقيق، مدل نهايي تحقيق، همان مدل مفهومي است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مشبکی اصفهانی، ا.، و ملک اخلاق، ا. (1382). طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران. دانشور رفتار, 10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)), 65-76. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2179



Vancouver : کپی

مشبکی اصفهانی اصغر، ملک اخلاق اسماعیل. طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران. دانشور رفتار. 1382 [cited 2021September26];10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)):65-76. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2179



IEEE : کپی

مشبکی اصفهانی، ا.، ملک اخلاق، ا.، 1382. طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران. دانشور رفتار, [online] 10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)), pp.65-76. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2179.



 

 
بازدید یکساله 186 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی