برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه روش تدريس عملي - تئوري با تئوري - عملي بر يادگيري درس مورفولوژي دندان و رضايتمندي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بخش مورفولوژی، پاسداران، گلستان پنجم، پلاک 177، بخش موروفولوژی
 
چکیده: 

سابقه و هدف: با توجه به اهميت شيوه هاي مختلف ارايه دروس و تاثير آن بر ميزان يادگيري، هدف از اين مطالعه مقايسه روش تدريس عملي - تئوري با تئوري - عملي بر يادگيري درس مورفولوژي دندان و رضايتمندي دانشجويان بود.
مواد و روش ها: اين تحقيق به روش کارآزمايي باليني متقاطع در دو مرحله بر روي 72 نفر از دانشجويان سال دوم دندانپزشکي انجام گرفت، دانشجويان به صورت تصادفي به دو گروه تجربي (الف و ب) تقسيم شدند، در مرحله اول تحقيق، آموزش دندان سانترال بالا به گروه الف به روش تئوري - عملي (شاهد) و به گروه ب به روش عملي - تئوري (تجربي) ارائه گرديد در مرحله دوم و هنگام آموزش دندان سانترال پايين جاي دو گروه عوض شد، در پايان با برگزاري آزمون تئوري، ميزان يادگيري دانشجويان سنجيده شد و يادگيري و رضايتمندي دو گروه با آزمون
Mann-U-Whithney مورد قضاوت آماري قرار گرفت.
يافته ها: از 72 نفر دانشجوي مورد بررسي 49 نفر
(%68) مونث و 23 نفر (%32) مذکر بودند، دانشجويان در محدوده سني 21.1±1.5 سال قرار داشتند در مجموع دو مرحله آزمون، نمره دانشجويان در روش تئوري عملي 15.1±1 و در روش علمي - تئوري 16.6±1 بود و اين اختلاف از لحاظ آماري معني دار بود (P<0.01). امتياز رضايت مندي دانشجويان از روش تدريس تئوري - عملي 3.3±0.8 و در روش عملي - تئوري 4.4±0.6 بود و اين اختلاف از لحاظ آماري معني دار بود (P<0.001).
نتيجه گيري: به نظر مي رسد روش تدريس عملي - تئوري روشي کم هزينه در اصلاح شيوه سنتي سخنراني در آموزش درس مورفولوژي دندان بوده و رضايتمندي دانشجويان را نيز افزايش مي دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاویانی، ر.، و عزیزی، آ.، و مکی نژاد، س.، و ولایی، ن.، و کهوند، م. (1392). مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان. تحقیق در علوم دندانپزشکی, 10(1 (پیاپی 35)), 27-31. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192817



Vancouver : کپی

کاویانی رامین، عزیزی آرش، مکی نژاد سیدعلیرضا، ولایی ناصر، کهوند مهرداد. مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان. تحقیق در علوم دندانپزشکی. 1392 [cited 2021October19];10(1 (پیاپی 35)):27-31. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192817



IEEE : کپی

کاویانی، ر.، عزیزی، آ.، مکی نژاد، س.، ولایی، ن.، کهوند، م.، 1392. مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان. تحقیق در علوم دندانپزشکی, [online] 10(1 (پیاپی 35)), pp.27-31. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=192817.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 615 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی