برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگوي انتخاب راهبرد ادغام عمودي در صنايع غذايي كشور در سال 1380 (شركتهاي داراي نيروي انساني يبش از 25 نفر)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

امروزه بدون راهبرد، دستيابي به موفقيت و كسب و حفظ مزيت رقابتي توسط سازمان ها غيرممكن است. براي كسب مزيت رقابتي و موفقيت، راهبردهاي مختلفي وجود دارند. لذا يكي از مسائل مهم براي استراتژيستها روش انتخاب راهبرد است. تا كنون صاحبنظران براي انتخاب راهبردهاي مناسب، مدلهاي مختلفي را ارائه كرده اند. برخي از اين مدلها به انتخاب راهبردهاي ادغام عمودي اختصاص دارند. اين مدلها داراي محدوديتهايي از نظر تعداد عوامل در نظر گرفته شده و توجه صرف به "درجه ادغام عمودي" هستند. در اين تحقيق، الگوي دو بعدي جديدي ارائه شده است. محور افقي مدل پيشنهادي، تعيين كننده ميزان جذابيت مرحله قبلي زنجيره فعاليت شركت و محور عمودي آن، تعيين كننده ميزان جذابيت بعدي زنجيره فعاليت شركت است. اين مدل با توجه به ميزان جذابيت مرحله قبل و بعد، چهار نوع راهبرد ادغام عمودي پيشرو، پسرو، ادغام كامل و عدم ادغام (تأمين منابع از خارج) را براي انتخاب پيشنهاد ميكند. به نظر ميرسد الگوي ارائه شده تنها الگويي است كه در انتخاب راهبرد ادغام عمودي به "مسير ادغام" توجه كرده است و ميتوان در آن براي انتخاب راهبرد ادغام عمودي بيش از بيست عامل را در نظر گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 111
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی