نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير ارايه بازخوردهاي آگاهي از اجرا، آگاهي از نتيجه و هدف گزيني و تركيبي از هر دو بر يادگيري مهارتهاي پاس و شوت بسكتبال

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 
به منظور تعيين روش مناسب در آموزش مهارتهاي پاس و شوت بسكتبال، در اين تحقيق از روش آگاهي از اجرا و آگاهي از نتيجه و هدف گزيني استفاده شد. براي اين منظور، پژوهشگر از جامعه آماري دختران دانش آموز (255 نفر بين سنين 2±15) و 75 نفر را به صورت تصادفي ساده انتخاب و سپس براساس آزمون اصلاح شده جانسون - متني سه گروه 25 نفري را به صورت يكسان همتاسازي انتخاب كرد. آزمودنيها به صورت سه جلسه و به مدت 8 هفته تمرين كردند و در پايان جلسه هشتم آزمون اجرا و پس از دو هفته بي تمريني آزمون يادداري به عمل آمد. آزمونهاي پاس سينه و شوت بدين ترتيب اجرا شد: هر آزمودني به مدت 30 ثانيه به هدفي كه شامل 3 دايره متحدالمركز به فاصله سه متري از آن قرار داشت، پاس مي داد. گروه آگاهي از اجرا، در مورد شيوه و وضعيت صحيح بدن و اندامها و گروه آگاهي از نتيجه و هدف گزيني در مورد امتيازاتي كه پس از هر اجرا دريافت ميكردند، بازخورد ميگرفتند و در هر گروهي كه تركيبي از هر دو بود، بازخورد از هر گروه دريافت ميكردند. مهارت شوت بسكتبال نيز شامل 5 پرتاب پنالتي بود. نتايج پژوهش نشان داد كه در هر دو مهارت پاس و شوت بسكتبال، گروه آگاهي از اجرا، ضعيف ترين عملكرد را چه در آزمون اجرا و چه در آزمون يادداري داشتند و گروه تركيبي، بهترين ميزان ميانگين را به خود اختصاص دادند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احسانی، م.، و ملکی، م. (1382). بررسی تاثیر ارایه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال. حرکت, -(پیاپی 15), 101-113. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1785



Vancouver : کپی

احسانی محمد، ملکی محبوبه. بررسی تاثیر ارایه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال. حرکت. 1382 [cited 2022May17];-(پیاپی 15):101-113. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1785



IEEE : کپی

احسانی، م.، ملکی، م.، 1382. بررسی تاثیر ارایه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال. حرکت, [online] -(پیاپی 15), pp.101-113. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1785.



 

 
بازدید یکساله 330 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی