برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه وضعيت آمادگي جسماني دانش آموزان مقطع ابتدايي مدارس داراي معلم تربيت بدني با مدارس فاقد معلم تربيت بدني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 
هدف از اين تحقيق، بررسي و مقايسه وضعيت آمادگي جسماني دانش آموزان مقطع ابتدايي مدارس داراي معلم تربيت بدني با مدارس فاقد معلم تربيت بدني بوده است. بدين منظور آمادگي جسماني 128 دانش آموز پسر كلاس پنجم ابتدايي كه 64 نفر آنها داراي معلم تربيت بدني و 64 نفر ديگر فاقد معلم تربيت بدني بودند، با استفاده از آزمونهاي دو 540 متر، دراز و نشست، كشش بارفيكس، دو 9×4 متر و انعطاف پذيري، مورد سنجش و مقايسه قرار گرفت. ميانگين سني، قد و وزن دانش آموزان داراي معلم تربيت بدني به ترتيب 0.58±11.72 سال و 0.40±1.41 متر و 7.24±30.82 كيلوگرم ودانش آموزان فاقد معلم تربيت بدني0.61±11.41 سال، 0.27±1.41 متر و 5.06±31.72 كيلوگرم بوده است. نتايج بررسي حاكي است: در خصوص متغيرهاي استقامت عضلاني شكم (P=0.005)، چابكي (P=0.035) بين دانش آموزاني كه از معلم ورزش برخوردار بودند و دانش آموزاني كه معلم ورزش نداشتند، اختلاف معني داري وجود داشت. در مورد ساير شاخصهاي مورد اندازه گيري مثل استقامت قلبي - تنفسي (P=0.472)، استقامت عضلات كمربند شانه اي (P=0.181) و انعطاف پذيري (P=0.472)، اين اختلاف بارز و معني دار نبود. با وجود اين، آمادگي عمومي بدني دانش آموزان با معلم ورزش نسبت به دانش آموزان بدون معلم ورزش بهتر بود (P=0.028).
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 424
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی