برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1390 , دوره  1 , شماره  4 ; از صفحه 145 تا صفحه 156 .
 
عنوان مقاله: 

نقش اضطراب ناشي از ارزيابي منفي اجتماعي در انزواي اجتماعي نوجوانان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه سیستان و بلوچستان، سازمان آموزش و پرورش، استان کهگیلویه و بویر احمد
 
چکیده: 

مقدمه: در پژوهش حاضر نقش اضطراب ناشي از ارزيابي منفي اجتماعي در انزواي اجتماعي گروهي از نوجوانان 14 تا 18 ساله شهر ياسوج بررسي شد.
روش: به همين منظور 400 نوجوان (200 پسر و 200 دختر) به روش نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند. آنها به مقياس کوتاه ترس از ارزيابي منفي (BFNE) و مقياس انزواي اجتماعي (UCLA) پاسخ دادند. سپس داده ها با استفاده از آزمون همبستگي پيرسون، رگرسيون خطي و t مستقل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.
يافته ها: نتايج نشان داد که بين اضطراب ناشي از ارزيابي منفي اجتماعي و انزواي اجتماعي ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. به همين ترتيب اضطراب ناشي از ارزيابي منفي اجتماعي پيش بيني کننده خوبي براي انزواي اجتماعي نوجوانان است.
نتيجه گيري: نتايج نشان دهنده اين است که هر چه اضطراب ناشي از ارزيابي منفي اجتماعي در نوجوانان بالاتر باشد، انزواي اجتماعي نيز بيشتر خواهد بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 244
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی