نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل مراحل و سبک ‌هاي يادگيري دانشجويان کشاورزي و منابع طبيعي بر اساس تئوري چرخه يادگيري تجربي؛ (مطالعه موردي دانشگاه رازي کرمانشاه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف کلي اين تحقيق، تحليل مراحل و سبک ‌هاي يادگيري دانشجويان کشاورزي و منابع طبيعي بر اساس تئوري چرخه يادگيري تجربي است. تحقيق حاضر به ‌لحاظ پارادايميک، کمي از جنبه هدف کاربردي و از بعد گردآوري داده‌ ها توصيفي - همبستگي است. جامعه آماري تحقيق را دانشجويان کشاورزي دانشگاه رازي کرمانشاه که با روش نمونه ‌گيري چندمرحله ‌اي نسبي، انتخاب شده بودند (N=324) تشکيل دادند. ابزار تحقيق پرسشنامه‌ اي شامل مشخصات دموگرافيک و سياهه سبک ‌هاي يادگيري کلب بود. ابتدا مرحله و سبک يادگيري آزمودني ‌ها تعيين و سپس توسط نرم ‌افزار SPSS17.0 تحليل شد. در اين پژوهش از فراواني، ميانگين و آزمون ‌هاي کاي ‌اسکوير، تحليل واريانس يک ‌طرفه، کروسکال واليس استفاده شد. دانشجويان از لحاظ اين مراحل و سبک‌ هاي يادگيري داراي تفاوت معني ‌دار آماري نبودند، اما مراحل يادگيري برتر «آزمايشگري فعال» و «مفهوم‌ سازي انتزاعي» و سبک يادگيري برتر «همگرا» بود؛ همچنين ويژگي‌ هاي فردي با اين مراحل و سبک ‌ها وجود رابطه معني ‌داري نشان نداد. در پايان پيشنهادهايي به منظور اثربخش ‌تر کردن فرايند تدريس بر اساس يافته‌ ها ارائه شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پاپ زن، ع.، و یعقوبی، ج.، و فکری مهین، ش.، و سپه پناه، م. (1390). تحلیل مراحل و سبک ‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ (مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه). آموزش عالی ایران, 3(4 (پیاپی 12)), 169-194. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163635



Vancouver : کپی

پاپ زن عبدالحمید، یعقوبی جعفر، فکری مهین شهاب، سپه پناه مرجان. تحلیل مراحل و سبک ‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ (مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه). آموزش عالی ایران. 1390 [cited 2022July06];3(4 (پیاپی 12)):169-194. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163635



IEEE : کپی

پاپ زن، ع.، یعقوبی، ج.، فکری مهین، ش.، سپه پناه، م.، 1390. تحلیل مراحل و سبک ‌های یادگیری دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی بر اساس تئوری چرخه یادگیری تجربی؛ (مطالعه موردی دانشگاه رازی کرمانشاه). آموزش عالی ایران, [online] 3(4 (پیاپی 12)), pp.169-194. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163635.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 228 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی