برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل مراحل و سبک ‌هاي يادگيري دانشجويان کشاورزي و منابع طبيعي بر اساس تئوري چرخه يادگيري تجربي؛ (مطالعه موردي دانشگاه رازي کرمانشاه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف کلي اين تحقيق، تحليل مراحل و سبک ‌هاي يادگيري دانشجويان کشاورزي و منابع طبيعي بر اساس تئوري چرخه يادگيري تجربي است. تحقيق حاضر به ‌لحاظ پارادايميک، کمي از جنبه هدف کاربردي و از بعد گردآوري داده‌ ها توصيفي - همبستگي است. جامعه آماري تحقيق را دانشجويان کشاورزي دانشگاه رازي کرمانشاه که با روش نمونه ‌گيري چندمرحله ‌اي نسبي، انتخاب شده بودند (N=324) تشکيل دادند. ابزار تحقيق پرسشنامه‌ اي شامل مشخصات دموگرافيک و سياهه سبک ‌هاي يادگيري کلب بود. ابتدا مرحله و سبک يادگيري آزمودني ‌ها تعيين و سپس توسط نرم ‌افزار SPSS17.0 تحليل شد. در اين پژوهش از فراواني، ميانگين و آزمون ‌هاي کاي ‌اسکوير، تحليل واريانس يک ‌طرفه، کروسکال واليس استفاده شد. دانشجويان از لحاظ اين مراحل و سبک‌ هاي يادگيري داراي تفاوت معني ‌دار آماري نبودند، اما مراحل يادگيري برتر «آزمايشگري فعال» و «مفهوم‌ سازي انتزاعي» و سبک يادگيري برتر «همگرا» بود؛ همچنين ويژگي‌ هاي فردي با اين مراحل و سبک ‌ها وجود رابطه معني ‌داري نشان نداد. در پايان پيشنهادهايي به منظور اثربخش ‌تر کردن فرايند تدريس بر اساس يافته‌ ها ارائه شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 113
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی