برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1390 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 123 تا صفحه 139 .
 
عنوان مقاله: 

اثر بخشي برنامه آموزش مبتني بر مهارت هاي اجتماعي بر ميزان رفتارهاي قرباني کودکان پسر مقطع ابتدايي شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

مقدمه: پژوهش با هدف بررسي اثربخشي برنامه آموزشي مبتني بر مهارت هاي اجتماعي بر ميزان رفتارهاي قرباني کودکان پسر مقطع ابتدايي (مقاطع دوم و چهارم ابتدايي) شهر اصفهان صورت پذيرفته است.
روش: آزمودني هاي اين پژوهش شامل 40 دانش آموز قرباني بود که بر اساس نمونه گيري چند مرحله اي، انتخاب و در دو گروه آزمايش و کنترل 20 نفري جايگزين شدند. مداخله آموزشي مبتني بر مهارت هاي اجتماعي بر روي گروه آزمايش اجرا شد. در پس آزمون و پيگيري مقياس سنجش روابط همگنان (ريجبي و اسلي) بر دو گروه کنترل و آزمايش مجددا اجرا شد.
نتايج: يافته هاي تحليل کوواريانس داده ها نشان داد كه برنامه آموزشي مبتني بر مهارت هاي اجتماعي منجر به كاهش ميزان رفتارهاي قرباني و رفتارهاي زورگويي کودکان قرباني شد
.
نتيجه گيري: بنابراين نتايج بيانگر اين است که آموزش مهارت هاي اجتماعي مي تواند باعث بهبود روابط اين کودکان با گروه همگنان خويش شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 132
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی