نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1390 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 123 تا صفحه 139 .
 
عنوان مقاله: 

اثر بخشي برنامه آموزش مبتني بر مهارت هاي اجتماعي بر ميزان رفتارهاي قرباني کودکان پسر مقطع ابتدايي شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
مقدمه: پژوهش با هدف بررسي اثربخشي برنامه آموزشي مبتني بر مهارت هاي اجتماعي بر ميزان رفتارهاي قرباني کودکان پسر مقطع ابتدايي (مقاطع دوم و چهارم ابتدايي) شهر اصفهان صورت پذيرفته است.روش: آزمودني هاي اين پژوهش شامل 40 دانش آموز قرباني بود که بر اساس نمونه گيري چند مرحله اي، انتخاب و در دو گروه آزمايش و کنترل 20 نفري جايگزين شدند. مداخله آموزشي مبتني بر مهارت هاي اجتماعي بر روي گروه آزمايش اجرا شد. در پس آزمون و پيگيري مقياس سنجش روابط همگنان (ريجبي و اسلي) بر دو گروه کنترل و آزمايش مجددا اجرا شد.نتايج: يافته هاي تحليل کوواريانس داده ها نشان داد كه برنامه آموزشي مبتني بر مهارت هاي اجتماعي منجر به كاهش ميزان رفتارهاي قرباني و رفتارهاي زورگويي کودکان قرباني شد.نتيجه گيري: بنابراين نتايج بيانگر اين است که آموزش مهارت هاي اجتماعي مي تواند باعث بهبود روابط اين کودکان با گروه همگنان خويش شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مقتدایی، م.، و امیری، ش.، و مولوی، ح.، و استکی آزاد، ن. (1390). اثر بخشی برنامه آموزش مبتنی بر مهارت های اجتماعی بر میزان رفتارهای قربانی کودکان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان. پژوهش های روان شناسی اجتماعی, 1(2), 123-139. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163629



Vancouver : کپی

مقتدایی منصوره، امیری شعله، مولوی حسین، استکی آزاد نسیم. اثر بخشی برنامه آموزش مبتنی بر مهارت های اجتماعی بر میزان رفتارهای قربانی کودکان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان. پژوهش های روان شناسی اجتماعی. 1390 [cited 2022July06];1(2):123-139. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163629



IEEE : کپی

مقتدایی، م.، امیری، ش.، مولوی، ح.، استکی آزاد، ن.، 1390. اثر بخشی برنامه آموزش مبتنی بر مهارت های اجتماعی بر میزان رفتارهای قربانی کودکان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان. پژوهش های روان شناسی اجتماعی, [online] 1(2), pp.123-139. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=163629.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 149 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی