برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1390 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 17 تا صفحه 43 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين مهارت هاي ارتباطي و سبک هاي حل تعارض مديران با توانمندي کارکنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

مقدمه: هدف از اين پژوهش، بررسي رابطه بين مهارت هاي ارتباطي و سبک هاي حل تعارض مديران با توانمندي کارکنان يکي از سازمان هاي استان خوزستان مي باشد.
روش: بدين منظور 132 نفر با روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. در اين پژوهش سه پرسشنامه به کار برده شد که عبارتند از پرسشنامه هاي سبک هاي حل تعارض (راهيم، 1979)، توانمندسازي ديگران (استايمتز و تاد، 1986) و مهارت هاي ارتباطي (بارتون، 1990)
.
نتايج: تحليل هاي الگويابي معادلات ساختاري، برازندگي الگو را با داده ها، مورد حمايت قرار دادند. شاخص هاي برازندگي اين مدل عبارتند از
41.9 CMIN :،0.08 RMSEA ،0.92 GFI ،0.87 AGFI ،0.93 IFI ،0.92 CFI ،0.87 NFI ، 0.9 TLI به دست آمده است. ضريب مسير مهارت هاي ارتباطي به توانمندسازي (b=0.61، P<0.001) و ضريب مسير سبک هاي مثبت حل تعارض به توانمندسازي (b=0.53، P<0.001) مثبت و معني دار مي باشد. همچنين ضريب مسير سبک هاي منفي حل تعارض به توانمندسازي، منفي و معني دار مي باشد (b=-0.73، P<0.001).
نتيجه گيري: در مجموع مي توان نتيجه گرفت؛ روش هايي که مديران براي حل تعارض و برقراري ارتباط با کارکنان اجرا مي کنند در توانمند کردن کارکنان نقش مهمي را ايفا مي کند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 252
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی