برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1390 , دوره  21 , شماره  52 ; از صفحه 53 تا صفحه 64 .
 
عنوان مقاله: 

تفکر نقاد و ارزيابي ايده طراحي معماري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده هنر و معماری، دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

مطالعه در زمينه چگونگي تفکر طراحان، و مهارت هاي انديشيدن آنان در فرايند طراحي معماري و پژوهش هاي صورت گرفته در اين خصوص بيشتر به تفکر خلاق معطوف مي شود. اما «تفکر» هر دو جنبه خلاق و نقاد ذهن را دربر مي گيرد. در واقعيت، امروزه تفکر نقاد يک عبارت شايع در آموزش، روان شناسي، و فلسفه است. برخي دانشگاه ها درس تفکر نقاد را مطرح مي کنند. افراد غيرمتخصص و معمولي، هنگام سخن از اهميت تفکر نقاد، آن را نتيجه اصلي حاصل از تحصيل در دانشگاه مي دانند. در کتب و مقالات مربوط به آموزش مرتبا به مهارت تفکر نقاد اشاره مي شود.
با اين حال جاي تعجب است، که چرا در بحث فرايند طراحي معماري، از تفکر نقاد غفلت شده است؟ مقاله حاضر درپي شناخت تفکر نقاد و اهميت و ضرورت آن در فرايند طراحي معماري است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 365
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی