برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رويكردي نو درباره خوانش متون ادبي در دانشگاه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

براي آموزش زبانهاي خارجي كه شامل آموزش زبان فرانسه به عنوان يك زبان خارجي نيز مي شود، معلم نيازمند يك قالب آموزشي مشخص و معين در حيطه يك روش تدريس كاربردي مي باشد، او همچنين به كتاب هاي آموزشي نياز دارد كه بر اساس روش تدريس به كار گرفته تحرير شده اند. علاوه بر آن، استاد زبان خارجي بايد بتواند بوسيله يك سيستم آزمون گيري مناسب سطح يادگيري زبان آموزان را بسنجد كه از يك طرف، در موازات با روش تدريس بكار گرفته بوده و از طرف ديگر، در تطابق با كتاب هاي آموزشي استفاده شده باشد. همه اين ابزارهاي آموزشي و روش تدريس براي آموزش زبان فرانسه در كشورهاي غير فرانسه زبان از قبل برنامه ريزي شده است. چون ادبيات فرانسه در ايران يك ادبيات خارجي تلقي مي شود، ما با الهام گيري از روش آموزشي ذكر شده، تصميم گرفتيم كه سيستم آموزشي متناسبي را براي اعمال خوانش دانشگاهي متون ادبي فرانسه پيشنهاد كنيم. در اين راستا، ما ابتدا به توضيح خوانش دانشگاهي پرداخته ايم كه خوانش تحليلي چند جانبه متون ادبي فرانسه مي باشد به صورتي كه در بر گيرنده مجموع تحليل هاي زبانشناختي، جامعه شناختي، روانشناختي و ... است. سپس ما متد مناسب قابل اعمال براي انجام خوانش دانشگاهي را تشريح كرده ايم كه بر اساس آن دانشجو به صورت فعال در امر آموزش ادبيات مشاركت دارد و در نهايت، نحوه انجام عملي خوانش دانشگاهي را با ذكر همه جزئيات و بر طبق اصول متد ذكر شده و با توجه به محتواي خوانش دانشگاهي كه تحليلي چند جانبه مي باشد، توضيح داده ايم.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 115
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی