برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

دانشجويان ايراني و مشكلات نگارش به زبان فرانسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی سمت
 
چکیده: 

سعي ما در اين مقاله، نشان دادن فاكتورهاﻯ گوناگون در ارائه يك متن به زبان بيگانه است. در اين مقاله شاهد توانمنديهايي چون مجموعه شناختها و مهارتها هستيم كه نقش بسيار مهمي در يادگيري زبان بيگانه ايفا مي كنند. توانمنديهاﻯ عمومي بر چهار پايه استوارند:
دانش
(savoir)، دانش عملي يا به عبارتي مهارت بكار بستن زبان ((savoir-faire، زبان زيستي يا به عبارتي رعايت مسائل اجتماعي-فرهنگي زبان به هنگام كاربرد (savoir-etre) و توانايي يادگيري(savoir-apprendre)
بديهي است كه نقش اساسي آموزش زبانهاي زنده توسعه اين توانمنديها در برقراري ارتباط است و دانشجو بايستي توانايي بيان مطالب آن هم به شيوه اي آسان و البته صحيح را داشته باشد. اما ناتواني دانشجويان ايراني در زمينه توانمنديهايي كه بيشتر از نوع زبانشناختي هستند مانع از اين مي شوند تا آنها بتوانند متني منسجم و قابل فهم ارائه دهند. با تجزيه و تحليل 227 ورقه امتحاني نگارش ساده از دانشجويان ايراني در مقطع ليسانس اشكالات رايج در فرايند نگارش به زبان فرانسه را ارائه خواهيم داد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 68
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی