برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

دانشجويان ايراني و مشكلات نگارش به زبان فرانسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی سمت
 
چکیده: 
سعي ما در اين مقاله، نشان دادن فاكتورهاﻯ گوناگون در ارائه يك متن به زبان بيگانه است. در اين مقاله شاهد توانمنديهايي چون مجموعه شناختها و مهارتها هستيم كه نقش بسيار مهمي در يادگيري زبان بيگانه ايفا مي كنند. توانمنديهاﻯ عمومي بر چهار پايه استوارند:دانش (savoir)، دانش عملي يا به عبارتي مهارت بكار بستن زبان ((savoir-faire، زبان زيستي يا به عبارتي رعايت مسائل اجتماعي-فرهنگي زبان به هنگام كاربرد (savoir-etre) و توانايي يادگيري(savoir-apprendre) بديهي است كه نقش اساسي آموزش زبانهاي زنده توسعه اين توانمنديها در برقراري ارتباط است و دانشجو بايستي توانايي بيان مطالب آن هم به شيوه اي آسان و البته صحيح را داشته باشد. اما ناتواني دانشجويان ايراني در زمينه توانمنديهايي كه بيشتر از نوع زبانشناختي هستند مانع از اين مي شوند تا آنها بتوانند متني منسجم و قابل فهم ارائه دهند. با تجزيه و تحليل 227 ورقه امتحاني نگارش ساده از دانشجويان ايراني در مقطع ليسانس اشكالات رايج در فرايند نگارش به زبان فرانسه را ارائه خواهيم داد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بهرام بیگی، م. (1390). دانشجویان ایرانی و مشکلات نگارش به زبان فرانسه. قلم, 6(14), 5-22. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=160268



Vancouver : کپی

بهرام بیگی مهری. دانشجویان ایرانی و مشکلات نگارش به زبان فرانسه. قلم. 1390 [cited 2022January28];6(14):5-22. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=160268



IEEE : کپی

بهرام بیگی، م.، 1390. دانشجویان ایرانی و مشکلات نگارش به زبان فرانسه. قلم, [online] 6(14), pp.5-22. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=160268.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 49 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی