برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

فراگيري و درك آهنگ زبان فرانسوي توسط دانشجويان فارسي زبان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

ميان گفتار و نوشتار فاصله بسيار است. اين فاصله به اندازه اي زياد است كه دانشجوياني كه زبان فرانسوي را به عنوان زبان خارجي در كشور خود سالها به گونه سنتي فرا مي گيرند، زماني كه براي اولين بار به يك كشور فرانسوي زبان مسافرت مي كنند، به دشواري توانائي فهميدن و صحبت كردن به زبان فرانسوي را دارند و اين طور به نظر آنها مي رسد كه يك زبان ناآشنا را مي شنوند. اين وضعيت بدون ترديد دليل بر اين است كه بيشتر دانشجويان در زمان يادگيري خود آموزشي ديده اند كه بر پايه دستور زبان فرانسوي نوشتاري بوده و يا گونه اي از زبان گفتاري فرانسوي را كه در حقيقت زبان نوشتاري-گفتاري است، فرا گرفته اند.
براي زبان آموزان فارسي زبان، فراگيري زبان فرانسوي دشواري ديگري كه دارد آن است كه زبان فرانسوي و فارسي از ديد گونه شناسي با هم تفاوت دارند: از ديد گاه ساختاري، آوائي، و گفتار شفاهي. با توجه به دشواري هاي ياد شده، اين نوشتار كوشش دارد نشان دهد كه چگونه آهنگ زبان مي تواند ما را از ساختار گفت و شنود بين دو زبان آموز پيشرفته در زبان فرانسوي آگاه سازد و نيز چه تفاوت هائي ميان گفتار خود فرانسوي زبانان، آنطوري كه در كتاب «گرامر آهنگ زبان» يا تئوري پاراگراف گفتاري توسط مورل و دانن بوالو (1998) توصيف شده، وجود دارد. تئوري ياد شده چارچوب اين پژوهش قرار گرفته است و شامل چند رشته مي شود: 1- تحليل صوتي يا تحليل اكوستيك آ هنگ زبان، 2 – آهنگ زبان، 3- تجزيه و تحليل ساختار نحوي و ساختار واژه اي، 4- تجزيه و تحليل سخنگوئي. اضافه بر اين، تئوري بيان كه توسط كوليولي (1990) گسترش يافته است را هم در بر مي گيرد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 66
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی