نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبک دلبستگي مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهني دوره راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* شیراز، بلوار رحمت، خیابان شهید کشوری (لشکری)، کوچه 25، پلاک 39
 
چکیده: 
زمينه: يکي از اضطراب هاي دوران کودکي، اضطراب مدرسه مي باشد. در نظريه دلبستگي اضطراب کودک و اختلال هاي ناشي از آن مبتني بر اختلال هاي دلبستگي تعريف مي شود. اين پژوهش با هدف بررسي رابطه سبک دلبستگي مادر و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهني آن ها انجام شد.روش ها: اين پژوهش از نوع همبستگي مي باشد. نمونه پژوهش با استفاده از تمام شماري 127 دانش آموز پسر عقب مانده ذهني دوره راهنمايي شهر شيراز در هر سه پايه اول، دوم و سوم که در سال تحصيلي 88-1387 به تحصيل اشتغال داشتند، به همراه مادران آن ها به دست آمد. براي جمع آوري داده هاي مربوط به سبک دلبستگي مادر از پرسشنامه سبک دلبستگي بزرگسالان (AAS) (1987) و داده هاي مربوط به اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهني به وسيله آزمون اضطراب مدرسه (SAS-TR) استفاده شد. در اين مطالعه از آزمون کلموگروف اسميرنوف و همبستگي اسپيرمن استفاده شد.يافته ها: اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهني با سبک دلبستگي ايمن در مادران، ارتباط منفي معنادار (P<0.001) و با سبک دلبستگي ناايمن (اجتنابي و دوسوگرا) در مادران، ارتباط مثبت معنادار داست (به ترتيب P=0.031 و P<0.002).نتيجه گيري: سبک دلبستگي مادران بر روي اضطراب مدرسه فرزندان پسر عقب مانده ذهني آن ها تاثيرگذار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

طاهری، م.، و منصوری، ش.، و زارعی، ا.، و قاسمی، خ.، و سلطانی بهرام، س.، و عرشی، ب. (1390). رابطه سبک دلبستگی مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences), 15(6), 458-465. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153564



Vancouver : کپی

طاهری محمد، منصوری شهاب، زارعی ابراهیم، قاسمی خلیل، سلطانی بهرام سعید، عرشی بهار. رابطه سبک دلبستگی مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences). 1390 [cited 2022May26];15(6):458-465. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153564



IEEE : کپی

طاهری، م.، منصوری، ش.، زارعی، ا.، قاسمی، خ.، سلطانی بهرام، س.، عرشی، ب.، 1390. رابطه سبک دلبستگی مادران و اضطراب مدرسه دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی دوره راهنمایی. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences), [online] 15(6), pp.458-465. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153564.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 281 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی