برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي کتاب هاي درسي سال تحصيلي 88 – 1387 دوره ابتدايي از نظر ميزان هماهنگي در جدايي يا اتصال پايه واژه هاي فعلي و غيرفعلي در کلمات مرکب

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمان
 
چکیده: 
در اين کار پژوهشي تمام کتاب هاي درسي سال تحصيلي 88 – 1387 دوره ابتدايي کلمه به کلمه بررسي شده است. در اين بررسي، شيوه نگارش کلمات مرکب با توجه به نحوه جدايي يا اتصال پايه واژه ها به يکديگر مورد توجه ويژه بوده و ميزان هماهنگ بودن کتاب هاي مختلف سال هاي مختلف مورد مقايسه قرار گرفته است. گردآوري داده ها از طريق بررسي تک تک کلمات کتاب هاي مذکور صورت پذيرفته است. با توجه به نوع تحقيق، نحوه گردآوري داده ها و تجزيه و تحليل آنها، روش انجام کار توصيفي است. جامعه آماري اين پژوهش کليه کتاب هاي درسي سال تحصيلي 88 – 1387 دوره ابتدايي است و با توجه به اينکه تمام کلمات کتاب ها مورد بررسي قرار گرفته، حجم نمونه نيز تمام کتاب هاي فوق بوده و نمونه گيري انجام نشده است. تجزيه وتحليل داده ها از طريق مشخص کردن فراواني و ناهماهنگي هاي مربوط به اتصال يا جدايي تکواژهاي مختلف صورت پذيرفته است. نتايج تحقيق نشان مي دهد که در تعدادي از کتاب هاي درسي و همچنين در بين آنها در مقايسه با يکديگر ناهماهنگي هايي از نظر نحوه اتصال پايه واژه ها در کلمات مرکب وجود دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

هاشمی، س. (1390). بررسی کتاب های درسی سال تحصیلی 88 – 1387 دوره ابتدایی از نظر میزان هماهنگی در جدایی یا اتصال پایه واژه های فعلی و غیرفعلی در کلمات مرکب. پژوهش زبان و ادبیات فارسی, -(21), 1-29. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153526



Vancouver : کپی

هاشمی سیدحمید. بررسی کتاب های درسی سال تحصیلی 88 – 1387 دوره ابتدایی از نظر میزان هماهنگی در جدایی یا اتصال پایه واژه های فعلی و غیرفعلی در کلمات مرکب. پژوهش زبان و ادبیات فارسی. 1390 [cited 2022January25];-(21):1-29. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153526



IEEE : کپی

هاشمی، س.، 1390. بررسی کتاب های درسی سال تحصیلی 88 – 1387 دوره ابتدایی از نظر میزان هماهنگی در جدایی یا اتصال پایه واژه های فعلی و غیرفعلی در کلمات مرکب. پژوهش زبان و ادبیات فارسی, [online] -(21), pp.1-29. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153526.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 200 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی