برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1390 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 193 تا صفحه 202 .
 
عنوان مقاله: 

عوامل اجتماعي و روان شناختي موثر بر ميزان مصرف مواد آرايشي توسط دانشجويان دختر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اهواز، دانشگاه شهید چمران، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، گروه روان شناسی، کدپستی: 6135813453
 
چکیده: 

زمينه و هدف: هدف از انجام اين پژوهش بررسي عوامل اجتماعي و روان شناختي موثر بر ميزان مصرف مواد آرايشي در بين دانشجويان دختر بوده است.
روش اجرا: 250 نفر از دانشجويان دختر دانشگاه هاي علوم پزشكي اصفهان و دانشگاه اصفهان با روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند و به پرسش نامه هاي پژوهش پاسخ دادند. در اين پژوهش از پرسش نامه شخصيتي NEO جهت سنجش ويژگي هاي شخصيتي آزمودني ها استفاده شد. عوامل اجتماعي كه در اين پژوهش به عنوان متغير مستقل مورد بررسي قرار گرفتند عبارت بودند از مديريت بدن، مصرف رسانه، دينداري، پايگاه اجتماعي اقتصادي و پذيرش اجتماعي.
يافته ها: رابطه متغيرهاي مديريت بدن، مصرف رسانه، دينداري، پايگاه اجتماعي اقتصادي و پذيرش اجتماعي با ميزان مصرف مواد آرايشي معنادار بود. هم چنين نتايج حاصل از تحليل رگرسيون نشان داد كه متغيرهاي پيش بين 41% از واريانس ميزان مصرف مواد آرايشي را تبيين مي كنند و متغير مديريت بدن بهترين پيش بين بوده است.
نتيجه گيري: عامل اجتماعي مهم تر از ويژگي هاي شخصيتي در مصرف مواد آرايشي توسط دانشجويان دختر مي باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 109
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی