برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1388 , دوره  1-15 , شماره  1 ; از صفحه 129 تا صفحه 144 .
 
عنوان مقاله: 

بازيهاي رايانه اي کودکان: ديدگاه ها، معيارها و جايگاه آنها در کتابخانه هاي آموزشگاهي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه کتابداری، دانشگاه پیام نور اصفهان
 
چکیده: 

مطالعه حاضر بر آن است تا به روش کتابخانه اي پس از بررسي بازيهاي رايانه اي کودکان و ديدگاه هاي مختلفي که در اين زمينه وجود دارد، جايگاه اين نوع بازيها را در کتابخانه هاي آموزشگاهي مشخص کرده و نشان دهد که مي توان از علائق و هيجانات کودکان در هر زمينه اي در راستاي آموزش و ارتقا سطوح مختلف فکري آنها بهره برداري کرد. در اين مطالعه، بازيهاي رايانه اي به 2 دسته تقسيم مي شوند: بازيهاي يارانه اي علمي - آموزشي و بازيهاي رايانه اي - سرگرمي. در اين راستا ضمن تعريف هر نوع بازي رايانه اي، اثرات مثبت و منفي اينگونه بازيها بر کودکان و جايگاه هر يک در توانمندسازي سطح علمي، فرهنگي و ادبي کودکان مشخص گشته و معيارهاي انتخاب و کاربرد صحيح آنها در کتابخانه هاي آموزشگاهي ارائه مي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 213
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی