برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثر بازاريابي داخلي بر مشتري مداري در صنعت بيمه (مورد مطالعه: شرکت هاي بيمه در سطح شهر تهران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، مرکز تهران
 
چکیده: 

با افزايش رقابت بين شرکت هاي بيمه در زمينه به دست آوردن سهم بيشتري از بازار، مديران اين شرکت ها ناگزير به دنبال راه هايي براي کسب رضايت بيشتر و وفاداري مشتريانشان هستند. در اين ميان نقش کارکنان در اين صنعت، بر هيچ کس پوشيده نيست. کارکنان راضي مي توانند تمامي تلاش خود را به جذب و نگهداري و رضايت مشتريان معطوف کنند. بازاريابي داخلي، مفهومي است که دراين زمينه مي تواند به شرکت هاي بيمه در دستيابي به اهدافشان کمک کند. لذا تحقيق حاضر با هدف بررسي تاثير بازاريابي داخلي بر رفتار مشتري مدارانه کارکنان در صنعت بيمه انجام شده است. روش تحقيق مورد استفاده توصيفي - پيمايشي و مبتني بر مدل سازي معادلات ساختاري است. دراين راستا محقق با استفاده از پرسش نامه به بررسي نظرات نمونه انتخابي از جامعه آماري (کارکنان خط مقدم شرکت هاي بيمه در سطح شهر تهران) پرداخته است. همچنين با توجه به پيشينه و فرضيه هاي تحقيق، مدلي براي نشان دادن تاثير بازاريابي داخلي بر مشتري مداري شناسايي شده که برازش آن طبق خروجي ليزرل در حد مناسب نشان داده شد و با استفاده از نرم افزار ليزرل آزمون شد. نتايج حاصل از انجام تجزيه و تحليل داده هاي پرسش نامه نشان داد که رضايت شغلي در ارتباط بين بازاريابي داخلي و مشتري مداري، نقش ميانجي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عباسی، م.، و صالحی، ص. (1390). اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت های بیمه در سطح شهر تهران). پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه), 26(2 (مسلسل 102)), 145-175. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149975



Vancouver : کپی

عباسی محمدرضا، صالحی صبور. اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت های بیمه در سطح شهر تهران). پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه). 1390 [cited 2021October18];26(2 (مسلسل 102)):145-175. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149975



IEEE : کپی

عباسی، م.، صالحی، ص.، 1390. اثر بازاریابی داخلی بر مشتری مداری در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت های بیمه در سطح شهر تهران). پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه), [online] 26(2 (مسلسل 102)), pp.145-175. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149975.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1404 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی