نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 63 تا صفحه 76 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير تصاوير گرافيکي پويا و ايستا بر يادگيري هندسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت معلم
 
چکیده: 
در دهه حاضر؛ چند رسانه اي ها به عنوان يکي از ابزارهاي نوين آموزشي به گسترش دانش در عصر اطلاعات کمک فراواني کرده ‌اند. تصاوير گرافيکي يکي از عناصر نظام چند رسانه ‌اي مي باشند که امکان بيشترين خلاقيت را براي يادگيري فراهم مي‌ سازند. تصاوير گرافيکي پويا براي تحصيل و افزايش يادگيري طراحي شده و در نرم افزارهاي آموزشي گنجانده مي ‌شوند. هدف اين پژوهش، مطالعه تاثير نقش تصاوير گرافيکي در دو نقش پويا و ايستا بر يادگيري درس هندسه بود. اين تحقيق کاربردي و از نوع شبه آزمايشي بود. سه فرضيه در رابطه با تاثير تصاوير گرافيکي پويا و ايستا در مقايسه با روش سنتي متداول بر يادگيري درس هندسه تدوين شد. از طرح آزمايشي پيش آزمون پس آزمون با دو گروه آزمايش و يک گروه کنترل استفاده شد. قبل از مداخله متغير مستقل، پيش آزمون جهت همگني گروه ها به عمل آمد. جامعه آماري دانش آموزان دختر سال سوم راهنمايي شهر تهران بودند که با روش نمونه گيري خوشه ‌اي از سه منطقه به صورت تصادفي انتخاب شدند. از هر منطقه يک مدرسه و از هر مدرسه يک کلاس 30 نفري جهت انجام پژوهش انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. از آزمون t دو گروه مستقل جهت بررسي تفاوت ميانگين گروه ها استفاده ‌شد. نتايج نشان داد که بين روش يادگيري درس هندسه با استفاده از تصاوير گرافيکي پويا، ايستا و سنتي تفاوت معني داري وجود ندارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رستگارپور، ح.، و یدالهی، م. (1389). تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 1(2), 63-76. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=132221



Vancouver : کپی

رستگارپور حسن، یدالهی منیژه. تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1389 [cited 2022May18];1(2):63-76. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=132221



IEEE : کپی

رستگارپور، ح.، یدالهی، م.، 1389. تاثیر تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری هندسه. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 1(2), pp.63-76. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=132221.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 248 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی