برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه باورهاي خودكارآمدي رياضي پسران و دختران دانش ‌آموز سال دوم رشته‌ هاي رياضي - فيزيك، علوم تجربي و علوم ‌انساني شهر اهواز و بررسي رابطه متغيرهاي جنيست، نمره قبلي رياضي و هدف ‌گذاري تحصيلي با آن

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف از اجراي اين تحقيق مقايسه باورهاي خودكار‌آمدي رياضي دانش‌آموزان پسر و دختر سال دوم رشته‌هاي تحصيلي رياضي - فيزيك ، علوم تجربي و علوم انساني دبيرستانهاي اهواز و بررسي رابطه ساده و چندگانه متغيرهاي جنسيت، رشته تحصيلي. نمره قبلي رياضي و هدف‌گذاري با آن بود. شركت كنندگان در اين تحقيق 400 دانش آموز پسر و دختر در سه رشته تحصيلي رياضي - فيزيك، علوم تجربي و علوم انساني از نواحي چهارگانه آموزش و پرورش اهواز بودند، كه با روش نمونه‌گيري تصادفي چند مرحله‌اي انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده شامل مقياس باورهاي خودكارآمدي رياضي و مقياس هدف‌گذاري تحصيلي بودند. ضرايب پايايي(آلفاي کرونباخ و تنصيف) مقياس باورهاي خودکارآمدي رياضي رضايتبخش بود.ضرايب روايي اين مقياس با ساير پرسشنامه‌ها معني‌دار بودند. نتايج تحليل واريانس عاملي نشان داد كه بين دانش‌آموزان پسر و دختر و بين دانش‌آوزان رشته‌ةاي تحصيلي سه گانه فوق در مقياس باورهاي خودكارآمدي رياضي تفاوت وجود دارد. همچنين بين عامل جنيست و عامل رشته‌ تحصيلي تعامل ديده مي‌شود. افزون بر اين، نتايج ضرايب همبستگي ساده نشان داد كه متغيرهاي جنسيت، هدف‌گذاري و نمره قبلي رياضي با باورهاي خودكارآمدي رياضي رابطه معني‌داري دارند. در نهايت، ضرايب رگرسيون چندگانه با روش مرحله‌اي نشان داد كه مجموع متغيرهاي پيش بين با مقياس خودكار‌ آمدي رياضي رابطه داشته و آن را پيش‌بيني مي‌كنند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شهنی ییلاق، م.، و رجبی، غ.، و شکرکن، ح.، و حقیقی، ج. (1382). مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش ‌آموز سال دوم رشته‌ های ریاضی - فیزیک, علوم تجربی و علوم ‌انسانی شهر اهواز و بررسی رابطه متغیرهای جنیست, نمره قبلی ریاضی و هدف ‌گذاری تحصیلی با آن. مجله علوم تربیتی و روانشناسی, 10(2-1), 101-124. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1182



Vancouver : کپی

شهنی ییلاق منیجه، رجبی غلامرضا، شکرکن حسین، حقیقی جمال. مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش ‌آموز سال دوم رشته‌ های ریاضی - فیزیک, علوم تجربی و علوم ‌انسانی شهر اهواز و بررسی رابطه متغیرهای جنیست, نمره قبلی ریاضی و هدف ‌گذاری تحصیلی با آن. مجله علوم تربیتی و روانشناسی. 1382 [cited 2021September17];10(2-1):101-124. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1182



IEEE : کپی

شهنی ییلاق، م.، رجبی، غ.، شکرکن، ح.، حقیقی، ج.، 1382. مقایسه باورهای خودکارآمدی ریاضی پسران و دختران دانش ‌آموز سال دوم رشته‌ های ریاضی - فیزیک, علوم تجربی و علوم ‌انسانی شهر اهواز و بررسی رابطه متغیرهای جنیست, نمره قبلی ریاضی و هدف ‌گذاری تحصیلی با آن. مجله علوم تربیتی و روانشناسی, [online] 10(2-1), pp.101-124. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1182.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 136 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی