برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش باورهاي خودكارآمدي، خودگرداني و هوش در پيشرفت درسي دانش‌آموزان دبيرستاني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي نقش باورهاي خودكارآمدي، خودگرداني و هوش در پيشرفت درسي دانش‌آموزان انجام شده است. نمونه‌اي مشتمل بر 60 كلاس از دانش‌آموزان دختر و پسر از ميان كلاسهاي پايه اول دبيرستانهاي تهران به شيوه نمونه‌گيري تصادفي خوشه‌اي چند مرحله‌اي انتخاب شد تا در اين پژوهش شركت كنند و به پرسشنامه‌ها جواب دهند. يادگيري خودگردان (SRL) در اين پژوهش بر اهميت ابعاد به هم تنيده راهبردهاي شناختي، فراشناخيت و انگيزشي كه يادگيرندگان در يادگيري از آن استفاده مي‌كنند، تاكيد دارد. تحليل داده‌ها نشان داد كه متغيرهاي پيش بين در اين تحقيق يعني هوش، خودگرداني و باورهاي خودكارآمدي به ترتيب، هر يک نقشي در پيش‌بيني پيشرفت درسي دانش‌آموزان پسر و دختر دارند. اين تحليل به طور جداگانه براي هر يك از دو گروه دانش‌آموزان دختر و پسر انجام گرفته و نقش متغيرهاي پيش‌بين در متغير ملاك مشخص شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کدیور، م. (1382). نقش باورهای خودکارآمدی, خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش‌آموزان دبیرستانی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی, 10(2-1), 45-58. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1179



Vancouver : کپی

کدیور م.. نقش باورهای خودکارآمدی, خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش‌آموزان دبیرستانی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی. 1382 [cited 2021September23];10(2-1):45-58. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1179



IEEE : کپی

کدیور، م.، 1382. نقش باورهای خودکارآمدی, خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانش‌آموزان دبیرستانی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی, [online] 10(2-1), pp.45-58. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=1179.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 459 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی