3 SID.ir | بررسى موانع بين المللي برنامه هاي درسي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالى از ديدگاه اعضاى هیات علمى (مورد دانشگاه شهيد بهشتي)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسى موانع بين المللي برنامه هاي درسي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالى از ديدگاه اعضاى هیات علمى (مورد دانشگاه شهيد بهشتي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش شناسايي موانع بين المللي کردن برنامه درسي آموزش عالي از ديدگاه اعضاى هیات علمى است. علاوه بر اين پرسش اصلى، پاسخگويى به سوالات فرعى مرتبط با موانع فرهنگي، موانع مربوط به روش تدريس، موانع مربوط به محتوا، موانع انساني، موانع ساختارى، موانع تجهيزاتي و موانع سياسي نيز مدنظر بوده است. براى يافتن پاسخ اين پرسش ها از يک پرسشنامه 44 سوالى بر مبناى مقياس ليکرت در ارتباط با هشت موضوع اصلى مندرج در سوالات فرعى استفاده شده است. اين پ‍ژوهش از نوع توصيفى و آزمون هاى آمارى مورد استفاده در آن تي تک نمونه اي، تي مستقل، تحليل واريانس يک طرفه و آزمون فريدمن است. با توجه به نتايج اين تحقيق، بين پاسخهاى ارايه شده اغلب هماهنگى وجود دارد و بعضا تفاوتهايى هم مشاهده مي شود. يافته هاى تحقيق بيانگر آن است که اعضاى هیات علمى عوامل فرهنگي، انساني، سياسي، ساختارى، تجهيزاتي، محتوايى و روش تدريس را به عنوان موانع بين المللى سازى برنامه هاى درسى مي دانند. همچنين، تجزيه و تحليل داده ها در قالب آزمون تى مستقل بر اساس جنسيت نشان داد که جنسيت بر موانع بين المللى سازى اثرگذار نيست و تجزيه و تحليل داده ها در قالب آزمون تحليل واريانس يک طرفه بر اساس گروه آموزشى نشان داد که بين نظرهاى اعضاى هیات علمي به تفکيک گروه آموزشي آن ها در خصوص موانع بين المللي کردن برنامه درسي تفاوت وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 164
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی