بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟ 5 اشتباه رایج


تبلیغات گسترده به معنای تبلیغات زیاد با کیفیت بالا مد نظر بوده تا نهایتا به جذب فالورهای بیشتر و وفاداری همیشگی منجر شود.

چکیده : در یک کلام «گسترده» به معنای زیاد بودن است. تبلیغات گسترده به معنای تبلیغات زیاد با کیفیت بالا مد نظر بوده تا نهایتا به جذب فالورهای بیشتر و وفاداری همیشگی منجر شود. در این نوع تبلیغات، بجای اینکه تبلیغ در روزهای متوالی و بصورت کم کم منتشر شود به یکباره و در چند صد یا چند هزار پیج مختلف منتشر می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن فالور بسیار زیادی جذب خواهید کرد.

بهتر است با تبلیغات گسترده اینستاگرام آشنایی کامل داشته باشید زیرا در حال حاضر بیش از 100 رسانه اجتماعی در سطح جهان فعالیت دارند؛ اما اینستاگرام در جهان و به خصوص در ایران جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. با تبلیغات در چنین رسانه های اجتماعی از فرصت استفاده کرده و مخاطبان جدید را جذب نمایید و وفاداری به برند خود را با تبلیغات ایجاد کنید. شاید شما هم به عنوان یک کاربر اینستاگرام فکر کرده اید که تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟ آیا به عنوان صاحب کسب و کار در امر تبلیغات اینستاگرامی موفق هستم؟

تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با تبلیغات گسترده اینستاگرامی و انواع آن آشنا شده، همچنین به اشتباهات رایج در این زمینه نیز اشاره می کنیم.

تبلیغات گسترده اینستاگرام

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟

در یک کلام «گسترده» به معنای زیاد بودن است. تبلیغات گسترده به معنای تبلیغات زیاد با کیفیت بالا مد نظر بوده تا نهایتا به جذب فالورهای بیشتر و وفاداری همیشگی منجر شود. در این نوع تبلیغات، بجای اینکه تبلیغ در روزهای متوالی و بصورت کم کم منتشر شود به یکباره و در چند صد یا چند هزار پیج مختلف منتشر می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن فالور بسیار زیادی جذب خواهید کرد.

اشتراک گذاری عکس های شخصی، از ابتدایی ترین استفاده اینستاگرامی محسوب می شود. در حالی که اینستاگرام به یک ابزار برای صاحبان کسب و کار تبدیل شده تا به مشتریان بالقوه برای محصولات یا خدمات خود دست یابند. با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از پلتفرم اینستاگرام استفاده دارند و بیشتر آنها برای تبلیغات و درآمدزایی وارد این کارزار شده اند، نباید از دنیای فرصت هایی که اینستا در اختیار ما گذاشته است، غافل شویم.

برای اطلاع از تعرفه های تبلیغات گسترده اینستاگرام میتوانید به صفحه https://shoyrad.com/cost-of-instagram-ads مراجعه کنید.

در فضایی که رقابت تنگاتنگ است، باید تبلیغات ارگانیک، جذاب و منحصر بفرد باشند و در عین حال تمام تغییرات الگوریتمی اینستا را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید نرخ تعامل و تبدیل خود را بالا ببرید. این گونه می توانید در تبلیغات گسترده اینستاگرامی موفق عمل کنید. 

آشنایی با انواع مختلف تبلیغات اینستاگرامی منجر به تبلیغات گسترده

برای اینکه بتوانید یک کمپین مؤثر اینستاگرامی ایجاد کنید باید در صفحه خود محتوای ارگانیک به اشتراک بگذارید تا مخاطبان زیادی را جذب کند. نرخ تبدیل و تعامل را فراموش نکنید. در ادامه با انواع مختلف تبلیغات اینستاگرامی آشنا می شوید تا پی ببرید که عمق مفهوم تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟

1. تبلیغات اینفلوئنسر

جایگاه تبلیغات اینفلوئنسر در تبلیغات اینستاگرامی منحصر بفرد است. همان طور که می دانید اینفلوئنسرها، دنبال کنندگان بسیاری دارند، به همین دلیل با صرف هزینه و واگذار کردن تبلیغات به وسیله آنها در پیدا کردن بازار هدف بسیار مؤثر عمل خواهید کرد. البته باید حواستان باشد با توجه به نوع کسب و کار خود، اینفلوئنسر مرتبط با کسب و کار را برای تبلیغ انتخاب کنید. بهتر است برای تبلیغ در پیج این گونه اشخاص، یک کلیپ آماده کنید و در اختیار وی بگذارید تا آن را تبلیغ کند. شاید ساخت کلیپ حرفه ای و چشمگیر برای شما سخت باشد؛ بهتر است این کار را به افراد یا تیم های حرفه ای بسپارید. مطمئنا بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

در انتهای این قسمت به یک آمار جهانی توسط تیم Tinuiti اشاره می کنیم. طبق این گزارش انتظار می رود بازاریابی تأثیرگذار اینستاگرامی از 55 درصد در سال 2019 به حدود 73 درصد در سال 2022 افزایش یابد. پس به این جمله سؤالی توجه ویژه داشته باشید که تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟

2. ایجاد پست های ارگانیک

یکی دیگر از انواع تبلیغات اینستاگرامی، ایجاد پست های ارگانیک است. ایجاد این گونه محتواهای با کیفیت، اصلی و تازه با کپشن های مرتبط و جذاب که نیازهای مخاطب هدف را برآورده می کند پاسخ سؤال «تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟» را می دهد. زمانی که از یک محتوای غیر ارگانیک و تکرار شده در صفحات دیگر استفاده می کنید شاید موجب جذب فالور شود ولی مطمئنا نمی توانید فالورها را حفظ کنید. با ایجاد پست های ارگانیک علاوه بر جذب فالور، موجب حفظ آنها نیز خواهید شد؛ همچنین این گونه موجب اعتمادسازی، وفاداری، اطلاع از برند و حفظ مشتری می شوید.

3. ایجاد اِستوری منحصربفرد و ارگانیک

ایجاد استوری ارگانیک و جذاب نیز یکی از پاسخ های سؤال «تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟» را می دهد. این قابلیت تبلیغات در روز را اینستاگرام از سال 2016 راه اندازی کرده و تا به حال پیشرفت ویژه ای داشته است؛ تا جایی که به طور متوسط، روزانه، 500 میلیون نفر از این قابلیت استفاده می کنند. ایجاد استوری، باعث بالا رفتن نرخ تعامل و تبدیل می شود. زمانی که فالورهای شما به 10 هزار نفر برسند، قابلیت بردن فالورها به طور مستقیم به وب سایت را در استوری به دست می آورید.

تعرفه تبلیغ گسترده در اینستاگرام

برخی اشتباهات رایج در تبلیغ اینستاگرامی

در اینجا به چند اشتباه رایج در تبلیغ اینستاگرامی اشاره می کنیم که ممکن است موجب کیفیت پایین، جذب فالور کمتر شده و نهایتا از تبلیغات گسترده اینستاگرامی جلوگیری می کند.

1. بی توجهی در شناخت مخاطبان هدف

در یک آمار جهانی آمده است که بیش از نیمی از جمعیت کاربری اینستا، کمتر از 34 سال سن دارند. در نهایت باید بدانید این رسانه اجتماعی، مخاطبان بزرگسال، جوان و نوجوان زیادی را نیز به خود جذب می کند. پس هنگام انتخاب مخاطب هدف، این موارد را در نظر داشته باشید و با توجه به سن و سال مخاطب هدف، ایجاد محتوا کنید.

2. کیفیت پایین تصاویر یا ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده

همان طور که می دانید تصاویر و ویدئوها، حاکمان اصلی در اینستاگرام هستند. از طرف دیگر رقابت در دنیای رنگا رنگ اینستاگرام بسیار بالا است؛ و اگر قصدتان پیشرفت در اینستا و رسیدن به پاسخ سؤال «تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟» بوده باید زمان و هزینه لازم را برای ساخت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت داشته باشید؛ در غیر این صورت نتیجه معکوس می شود و عقب گرد خواهید داشت.

3. کپشن ها یا زیرنویس های غیر جذاب و غیر مرتبط

درست است که اینستا یک پلتفرم تصویری است اما زیرنویس ها یا همان کپشن ها نیز بسیار مهم هستند. زیرنویس ها باید حاوی پیام های ارزشمند و مرتبط با موضوع باشند. گام های بعدی شما را برای مخاطب به وضوح بیان کنند.

4. پست گذاشتن بدون برنامه

اگر دیر به دیر پست بگذارید، مخاطبان هدف، برند شما را به دست فراموشی می سپارند و به قول معروف «هر آن که از دیده برفت از دل برفت» بله! این ضرب المثل قدیمی برای اغلب پلتفرم های اجتماعی از جمله اینستاگرام نیز صادق است. این گونه به سراغ برندهای رقیب که به طور مداوم و تأثیرگذار فعالیت دارند، می روند. چند بار در هفته پست بگذارید و با تجزیه و تحلیل پست های قبلی، مطمئن شوید زمان مناسبی از روز را برای بارگذاری پست انتخاب کرده اید تا در دید مخاطبان هدف قرار گیرید.

5. نادیده گرفتن داده ها برای تجزیه و تحلیل

شاید ردیابی داده ها برای تجزیه و تحلیل تبلیغات شما، کار خسته کننده ای به نظر برسد اما مطمئن باشید ضروری ترین مورد برای بهبود کمپین شما در آینده محسوب می شود. این گونه می توانید بفهمید گام های خود را برای پاسخ سؤال «تبلیغات گسترده در اینستاگرام چیست؟» را به درستی بر می دارید یا خیر. این گونه از تکرار اشتباهات جلوگیری شده و روند درست کارها را پیش خواهید گرفت.

سخن پایانی

اگر برای طی مسیر پاسخ به سؤال «تبلیغات گسترده در اینستاگرام چیست؟» به مشاوره احتیاج دارید، می توانید با کارشناسان با تجربه و به روز تیم تبلیغاتی شویراد تماس داشته باشید. برای ایجاد کمپین و تبلیغ نویسی نیز می توانید از تیم با تجربه و موفق شویراد بهره ببرید. شویراد مفتخر است که مشتریانی چون کاله، ایرانسل، تپ سی و آسان پرداخت دارد.

پست های مرتبط

ارائه اطلاعات تصویری در خصوص فعالیتهای دکتر حسین بهاروند دانشمند برجسته پژوهشگاه رویان

تاریخ: 1397/10/18

بازدید: 1559

1397

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

اینفوگرافی

مدرس

@ins

چرا نظافت منزل حرفه ای اهمیت بالایی دارد؟ مزایای آن چیست؟

تاریخ: 1401/05/02

بازدید: 51

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خدمات نظافتی محلی میتوانند بخشی از نظافت شما را انجام دهند و به شما کمک میکنند تا بر بخش هایی از زندگی یا کسب و کارتان که ارزش بیشتری برای شما دارند تمرکز کنید.

مدرس

@ins

راه‌اندازی سرویس استخراج و برچسب‌گذاری داده از پایگاه‌های اطلاعات علمی و شبکه‌های اجتماعی توسط SID

تاریخ: 1399/05/31

بازدید: 1480

1399

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی از راه‌اندازی سرویس Extract and Labeling برای استخراج و برچسب‌گذاری داده از پایگاه‌های اطلاعات علمی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

مدرس

@ins

روز جهانی عصای سفید گرامی باد ./ مقالات مرتبط با نابینائی

تاریخ: 1397/07/23

بازدید: 708

1397

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

مناسبت جهانی

مدرس

@ins

چه کار کنیم که در روز بازدهی بیشتری داشته باشیم؟

تاریخ: 1400/08/26

بازدید: 659

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

برای خیلی از ما اتفاق افتاده که روز خود را به پایان رسانده‌ایم ولی هنوز بسیاری از کار‌های خود را انجام نداده‌ایم و ذهن‌مان کماکان درگیر کارهای نیمه تمام مانده است.

مدرس

@ins

برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تاریخ: 1400/08/03

بازدید: 402

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (ACPC) در ۷ آبان ماه به صورت آنلاین (بر خط ) توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار خواهد شد.

مدرس

@ins

آشنایی با شاخص‌های کتابسنجی (قسمت اول):استنادات و خود استنادی

تاریخ: 1398/08/18

بازدید: 3515

1398

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

استنادات و خود استنادی

مدرس

@ins

دوره آموزشی پایگاه استنادی اسکوپوس

تاریخ: 1399/06/17

بازدید: 1924

1399

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

در این دوره همه مواردپایگاه اسکوپوس را فرا خواهید گرفت

مدرس

@ins

ده نشریه علمی– پژوهشی برتر در گروه علوم پزشکی معرفی شدند.

تاریخ: 1398/02/17

بازدید: 1574

1398

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

معرفی ده نشریه علمی و پژوهشی

مدرس

@ins

فراخوان شرکت در جشنواره قرن

تاریخ: 1400/04/09

بازدید: 765

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

The Century Festival

مدرس

@ins