بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

5 سایت همکاری در فروش با پورسانت بالا


یکی از ایده‌های راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، راه‌اندازی یک سایت به منظور همکاری در فروش است. همکاری در فروش را می‌توان از جمله کسب و کار‌های نوپا در دنیا دانست که به مرور راه خود را پیدا کرده است

 یکی از ایده‌های راه‌اندازی یک کسب و کار جدید، راه‌اندازی یک سایت به منظور همکاری در فروش است. همکاری در فروش را می‌توان از جمله کسب و کار‌های نوپا در دنیا دانست که به مرور راه خود را پیدا کرده است، در خصوص سابقه این روش لازم به توضیح است که این شیوه درآمد زایی در کشور‌های اروپایی و آمریکایی نزدیک به بیست سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ایران از جمله کسب و کار‌های نو پا محسوب می‌شود.

این سیستم یک روش مؤثر برای فروش کالا یا خدمات است. استفاده از این سیستم فروش برای هر دو طرف سود‌آور محسوب می‌شود. هم برای شخصی که کالا یا خدمات را عرضه می‌کند و هم برای سایتی که در فروش همکاری دارد. فروش از طریق سایت‌های فعال در این زمینه به نوعی بازاریابی محسوب می‌شود. تمرکز این سایت‌ها بر روی شناسایی جامعه هدف و در نتیجه معرفی محصول مورد نظر به آن‌ها است‌. سایت همکاری در فروش را می‌توان به نوعی دور کاری دانست. در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص مفاهیمی نظیر دور کاری، مزیت رقابتی و اهمال کاری بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا پایان با ما همراه باشید.

دور کاری چیست:

دورکاری چیست؟ سؤالی که امروزه با بیشتر شدن شغل‌های دور کاری برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود. یک تعریف ساده‌ای که می‌توان از دور کاری ارائه داد، انجام فعالیت‌های شغلی در محیطی خارج از محیط اداری سنتی است. از دور کاری تحت عنوان کار از راه دور یا کار در منزل نیز یاد می‌شود. در روش دور کاری نیاز نیست تا اشخاص هر روزه به محل کار خود مراجعه کنند‌. برای افراد شرایطی فراهم است که بدون مراجعه به محل کار بتوانند پروژه و کار‌های خود را با موفقیت به پایان برسانند. دور‌واری مزیت‌های مختلفی دارد که از جمله مهمترین آن‌ها انعطاف شغلی آن است‌. در ادامه پاسخ به این سؤال که دور کاری چیست؟ بهتر است با انواع دور کاری بیشتر آشنا شوید. دور کاری به سه دسته کلی تقسیم می‌شود. 1_ دور کاری کامل 2_ اشتغال انعطاف‌پذیر 3_ آزاد کاری. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد هر یک از این موارد می‌پردازیم.

دورکاری کامل: در این نوع از دور کاری اشخاص به طور کامل می‌توانند کار خود را درون منزل انجام دهند و هیچ نیازی به حضور فیزیکی آن‌ها در محل کار سنتی نیست. برخی از دور کاری‌ها دفتر رسمی دارند، و برخی هم دفتر اداری به صورت سنتی ندارند. در مورد دور کاری‌هایی که دفتر رسمی اداری دارند، لازم به توضیح است که تنها اشخاص محدودی نظیر مدیر در این دفتر هستند و لزومی به حضور تک تک کارمندان نیست و شما به عنوان یک کارمند دور کار می‌توانید تمام پروژه‌های خود را در محیط خانه انجام دهید. دور کاری را می‌توان از جمله کار‌های مؤثر بر روی پیشرفت شرکت‌ها دانست‌. زیرا تفاوت مکانی کارکنان هیچ تأثیری بر روی اهداف شرکت نمی‌گذارد و هر یک از افراد در هر مکانی که باشند، می‌توانند تا پروژه‌های خود را به شرکت مورد نظر تحویل دهند.

اشتغال انعطاف‌پذیر: در این نوع از اشتغال کارکنان شرکت انعطاف‌پذیری در انتخاب دارند، می‌توانند تا محیط شرکت را برای کار انتخاب کنند یا اینکه کار‌های خود را دور کاری انجام دهند. در توضیح بیشتر این مورد بهتر است به این نکته یادآور شد که شغل انعطاف‌پذیر یک شغل تمام وقت محسوب می‌شود که برای کارکنان خود شرایطی را فراهم کرده که برای مدت زمان محدود به عنوان مثل یک بار در هفته وظیفه خود را به صورت دور کاری انجام دهند. در برخی موارد هم مدیر پروژه بنا به دلایلی تصمیم می‌گیرد تا دور کاری شخص مدت بیشتری به طول بینجامد. برخی از انواع شغل انعطاف‌پذیر هم به این صورت است که کارکنان بیشتر کار‌های خود را به صورت دور کاری انجام می‌دهند و تنها در جلسات شرکت حضور پیدا می‌کنند.

آزاد کاری: این شغل شامل کار آفرین‌هایی می‌شود که برخی از پروژه‌های جانبی خود را به صورت دور کاری انجام می‌دهند. بسیاری از افرادی که به این صورت کار می‌کنند در کنار شغل ثابت یا کار‌های روزانه خود یک شغل را به عنوان دور کاری انتخاب کرده و پروژه‌های خود را به صورت دور کاری آماده می‌کنند.

پس از پاسخ به این سؤال که دور کاری چیست؟ بهتر است تا با مفاهیم دیگر نظیر مزیت رقابتی آشنا شوید.

مزیت رقابتی:

اگر شما هم کسب و کار خودتان را دارید، حتماً عنوان مزیت رقابتی را شنیده‌اید‌، در تعریف آن باید گفت مزیت رقابتی شامل توانایی‌هایی می‌شود که به افراد یا شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا در مقایسه با رقیب‌هایشان عملکرد بهتری از خود نشان دهند. بهتر است به این نکته دقت داشته باشید که هدف اصلی مزیت رقابتی ارائه عملکردی بهتر از عملکرد رقبا هست نه اینکه به عملکردی مشابه رقبا دست پیدا کنید. بنابراین شرکت‌های مورد نظر باید همواره تلاش کنند تا در بین بهترین شرکت‌های همان صنعت باقی بمانند. هدف دوم مزیت رقابتی است است که شرکت مورد نظر پس از دستیابی به سطح بهتری از عملکرد در همان سطح باقی بماند و کاهش کیفیت و عملکرد را تجربه نکند. به بیانی بهتر از این تعریف می‌توان تحت عنوان مزیت رقابتی پایدار یاد کرد. در این خصوص بهتر است بدانید که تعداد کمی از شرکت‌ها هستند که به سطح مزیت رقابتی می‌رسند و در آن باقی می‌مانند. با این وجود رسیدن به توانایی و عملکرد بهتر قواعد خاص خود را دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید.

اهمال کاری چیست:

همانگونه که از نام آن قابل حدس است، اهمال کاری به معنای دیر کرد و تأخیر در انجام دادن یک کار است. از اهمال کاری می‌توان به عنوان تأخیر بدون توجیه نیز یاد کرد. به این معنا که کار‌های ضروری خود را انجام نداده و ابتدا به سراغ کار‌های غیر ضروری بروید. یکی از دلایل اصلی اهمال کاری لذت بخش بودن انجام کار‌هایی است که برای ما ضروری محسوب نمی‌شوند. برای توضیح بیشتر در این مورد می‌توان یک مثال آورد‌. به عنوان مثال شما تا پایان روز وقت دارید تا یک پروژه کاری خود را تحویل بدهید، با این وجود به جای انجام دادن پروژه مورد نظر مشغول تماشا فیلم هستید. در این قسمت لازم به توضیح است که به طور معمول ممکن است اشخاص برای انجام برخی از کار‌های خود تأخیر داشته باشند، اما هر گونه تأخیری سبب نمی‌شود تا صفت اهمال کار به شخص داده شود. اهمال کار به افرادی گفته می‌شود که به صورت افراطی در انجام کار‌های خود تعلل می‌کنند. این افراد همواره از انجام دادن کار‌های ضروری خود باز می‌مانند و این خود مشکلات جدی را در زندگی آن‌ها به وجود می‌آورد. دلایل محیطی و روانی مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث اهمال کاری شود. برای درمان این مشکل در ابتدا باید عوامل ایجاد آن را شناسایی و بعد از شناخت کامل نسبت به رفع یا درمان هر یک از آن‌ها اقدام کرد.

 

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد مفاهیمی پرداختیم که در مورد سایت‌های فروش وجود دارند، زیرا می‌توان از این سایت‌ها به عنوان یک دور کاری یاد کرد. ساز و کار اصلی این سایت‌ها به این صورت است که بین فروشنده و خریدار واسطه می‌شود و درصدی از سود فروش به آن تعلق می‌گیرد. بیشتر کار‌های اینترنتی نظیر سایت‌های فروش نیاز به هزینه زیادی برای راه‌اندازی ندارند. شما با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید این کار را شروع کنید و با برنامه‌ریزی درست به هدف مورد نظرتان برسید.

پست های مرتبط

تأثیر ریپورتاژ بر برندینگ

تاریخ: 1400/05/05

بازدید: 3118

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

در این مجال قصد داریم که ضمن بازتعریف برخی واژه‌ها به اهمیت فناوری اطلاعات و تبلیغات در بستر وب بپردازیم.

مدرس

@ins