بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار


دیجیتال مارکتینگ در واقع بازاریابی است که در بستر دیجیتال انجام می‌شود.

مجموعه راهبران فردا با مدیریت مهندس مجتبی قدیریان سعی دارد در این مقاله با موضوع دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار، مطالب آموزنده‌ای در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

راهبران فردا

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را حتماً شنیده‌اید. این روزها کمتر کسی است که اصطلاح دیجیتال مارکتینگ را نشنیده باشد.

تمام کسب و کارها و یا استارت آپ‌ها سعی دارند تا فروش خود را بیشتر کنند و از کسب و کاری که دارند درآمد بیشتری کسب کنند. درگذشتۀ نه چندان دور این کار توسط بازاریابی و تبلیغات فیزیکی در مراکز شلوغ انجام می‌شد اما امروزه تجارت الکترونیک است که تمام دنیا را تحت سلطۀ خود در آورده است و کسب و کارهایی که در این فرایند از رقبا پیشی دارند، درآمدهای بسیار بیشتری را تجربه می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ در واقع بازاریابی است که در بستر دیجیتال انجام می‌شود.

تمام روش‌هایی که افراد در کسب و کارهای سنتی به آن می‌پرداختند در فرایند دیجیتال مارکتینگ هم صورت می‌گیرد اما به شیوۀ امروزی و نوین.

در گذشته برای راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک شما در ابتدا نیاز به یک مکان برای فروشگاه خود داشتید تا مشتریان بتوانند به شما مراجعه کنند. نیاز به دکوری زیبا و جذاب برای مغازه داشتید که مشتری در نگاه اول جذب مغازۀ شما شود.

از همه مهم‌تر شما نیاز به فروشندۀ حرفه‌ای نیاز داشتید که بتواند مشتری را وادار به خرید از شما کند؛ البته که فروشنده حرفه‌ای هم به سادگی پیدا نمی‌شد.

مجتبی قدیریان

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و دنیای امروزی با سرعت در حال تغییر است. اولین کاری که شما نیاز دارید برای راه‌اندازی کسب و کار دیجیتالی داشته باشید، نقشۀ راه است.

نیاز به اجاره مغازه و هزینه برای دکوراسیون و فروشنده ندارید. تنها کافی است اراده کنید تا کسب و کارتان را با قالب‌های زیبا و در فضاهای دیجیتالی مختلف معرفی کنید.

بگذارید در ادامۀ این مقالۀ راهبران فردا، مثالی ساده برای شما بیان کنم.

فرض کنید مغازه‌ای در یک مکان خوب اجاره کردید و یا آن ملک را خریداری کردید تا فروشگاه پوشاک خود را در آن راه اندازی کنید.

بعد از صرف هزینه بسیار بالا برای دکور، فروشندۀ خوبی هم برای فروش پیدا کردید. تابلوی شما هم از چند متری مغازه پیداست.

همه چیز برای یک فروش عالی فراهم است. اما یک سؤال ساده دارم! مشتریان شما تا چه فاصله‌ای از شما قرار دارند و دامنۀ تبلیغات شما تا چه حد است؟

در کسب و کار سنتی شما مشتریان ثابت و عبوری خود را دارید که در صورت گذر کردن از مغازۀ شما و جذب نمای دکور و لباس‌های مغازۀ شما وارد می‌شوند. اگر خیلی کارتان درست باشد مشتریان اقوام و دوستان خود را هم به شما ارجاع می‌دهند.

اما در نهایت در کسب و کار سنتی شما تعداد مشتری محدود با مخارج بالا دارید. دامنۀ فروش شما فقط به منطقه و نهایت شهر خودتان محدود می‌شود.

اما اگر همین فردا  تصمیم بگیرد با یک پنجم این هزینه، کسب و کار دیجیتالی راه‌اندازی کنید، می‌توانید فروش بسیار بیشتری را تجربه کنید.

در کسب وکار دیجیتالی مشتریان شما تمام شهرهای ایران و جهان هستند و همه می‌توانند محصول شما را ببینند. فقط کافی است در کسب و کار دیجیتالی به درستی فعالیت کنید و با نقشه راه و هدف پیش بروید.

راهبران فردا با مدیریت مهندس مجتبی قدیریان تمام همت خود را به کار برده است تا بهترین مهندسین و مشاورین دیجیتال مارکتینگ را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

مجتبی قدیریان

مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ

  • شما به صورت شبانه‌روزی می‌توانید فروش داشته باشید و مغازۀ شما تعطیلی ندارد.
  • هر زمان که اراده کنید و درهر ساعتی از شبانه روز می‌توانید تغییراتی در محصول و یا سایر اجزای فروشگاه خود داشته باشید.
  • در تمام ساعات شبانه‌روز مشتری می‌تواند با شما ارتباط داشته باشد.
  • معمولاً مشتریان این بستر، دائمی و پایدار هستند و شما جدا از نقش فروشندگی، به دوست و گاهی همکار آن‌ها می‌شوید.
  • مشتری می‌تواند جنس شما را با سایر رقبا مقایسه کند و بهترین خرید را از نظر قیمت، کیفیت و طراحی داشته باشد.
  • کاهش هزینه‌های ماهانه نسبت به روش سنتی و افزایش درآمد

چگونه کسب و کار کوچک خود را رشد دهیم؟

برای شما هم سؤال شده است که چگونه کسب وکار کوچک و خانگی خود را گسترش دهید؟ برای این کار تنها کافی است روش بازاریابی خود را با توجه به جامعۀ هدفی که دارید مشخص کنید و با هزینۀ بسیار کم نتایج بسیار گسترده‌ای دریافت کنید.

البته توجه داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ سختی‌های خود را دارد و کار چنان ساده‌ای هم نیست. شما برای رشد کسب و کار کوچک در اینستاگرام ویا هر فضای دیجیتالی دیگر باید وقت زیادی را صرف کنید و با ایده‌های جذاب نسبت به سایر رقبا پیشی بگیرید.

این روزها به دلیل رشد دیجیتال مارکتینگ و استقبال بیشتر مردم به آن، باید توجه داشته باشید که کارشما باید جذابیتی خاص و متفاوت داشته باشد تا مشتریان از شما خرید کنند.

دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

راهبران فردا سعی دارد تا بهترین پیشنهادات در دیجیتال مارکتینگ را با توجه به جامعۀ هدف مشتریان عزیز انتخاب کند. برخی از کسب وکارها برای راه اندازی علاوه بر فضای اینستاگرام به سایت هم نیاز دارند تا با افزایش بازدید در گوگل فروش خود را بیشتر کنند.

فعالیت در هر زمینه‌ای در کسب و کار دیجیتالی متخصصین خود را نیاز دارد. برای مثال برای پیشرفت در زمینۀ سایت شما علاوه بر طراحی خوب سایت از لحاظ ساختاری و زیبایی، نیاز به سئو و تبلیغات اینترنتی دارید که ما تمام این پکیج‌ها را در راهبران فردا برای شما فراهم کرده‌ایم.

امیدوارم مطالعۀ این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پست های مرتبط

تأثیر ریپورتاژ بر برندینگ

تاریخ: 1400/05/05

بازدید: 3052

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

در این مجال قصد داریم که ضمن بازتعریف برخی واژه‌ها به اهمیت فناوری اطلاعات و تبلیغات در بستر وب بپردازیم.

مدرس

@ins