بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

به روانشناس نیاز دارم؟ آیا از دیدن بهترین روانشناس در تهران سود می‌برید


کی از بزرگترین موانعی که افراد را از مراجعه به یک دکتر روانشناس خوب در تهران یا سایر شهرها باز می‌دارد، شرم است.

باید بدانید که تلاش برای یافتن بهترین روانشناس طبیعی است. یکی از بزرگترین موانعی که افراد را از مراجعه به یک دکتر روانشناس خوب در تهران یا سایر شهرها باز می‌دارد، شرم است. دکتر رامین علوی نژاد روانشناس در این باره می‌گوید: «نباید از اینکه مشکلات روانشناسی را نمی‌توانید حل کنید و برای روان درمانی به دنبال کمک هستید شرمنده باشید. دستیابی به بهترین روانشناس در تهران کار ساده‌ای نیست باید برای آن وقت بگذارید تا بهبود واقعی را تجربه کنید. همه ما فراز و نشیب‌های خود را داریم، که می‌تواند زمان جستجوی کمک حرفه‌ای برای سلامت روان را دشوار کند. بنابراین اگر می‌پرسید «آیا به به روانشناس نیاز دارم نیاز دارم؟»، بدانید که شما تنها نیستید.

بهترین روانشناس در تهران

به ما آموخته‌اند که از ابراز ناراحتی بترسیم، و این مانع از آن می‌شود که بتوانیم به روانشناس مراجعه کنیم.

این ایده فراگیر وجود دارد که ما باید به نحوی همه چیز را در مورد نحوه عملکرد روان و بدن خود بدانیم، حتی اگر زمانی که ناراحت هستیم، نباید با دقت به آنچه در حال وقوع است توجه کنیم. به ما آموزش داده شده است که از مشکلات اجتناب کنیم، و اگر گیر بیفتیم، نمی‌توانیم نشان دهیم که در حال مبارزه هستیم.

تصور کنید به یک دکتر مراجعه می‌کنید، وقتی مشکل را جویا می‌شود آن را پنهان می‌کنید و به او می‌گویید مشکلی وجود ندارد، یا نمی‌دانید مشکل چیست. در رابطه با مشکلات روانشناختی میزان مقاومت معمولاً بیشتر است. چراکه متأسفانه این قبیل مشکلات با احساس شرمندگی مواجه بوده‌اند.

علائمی که نشان می‌دهند به یک روانشناس نیاز دارید

در اینجا، دکتر علوی نژاد به تشریح برخی از افکار، احساسات و رفتارهایی می‌پردازد که روانشناس می‌تواند به آنها کمک کند. او می‌گوید، «پیام من این است که قبل از مراجعه به یک دکتر روانشناس، احساس نکنید که باید مشکلات بسیار مزمن شوند. من معتقدم که صحبت کردن از مشکلات با یک روانشناس و پردازش منظم آنها می‌تواند از اختلالات مقاوم به درمان پیش‌گیری کند. بنابراین، بهترین زمان دریافت کمک روانشناسی وقتی است که علائم هنوز خفیف هستند و فراگیر نشده‌اند.

روانشناس چه کاری انجام می‌دهد

اگر هر یک علائمی که در فهرست زیر آمده است را تجربه می‌کنید بهتر است حداقل برای یک ارزیابی اولیه به یکی از بهترین روانشناس‌های تهران مراجعه کنید. در این شرایط از صحبت با یک دکتر روانشناس یا روان درمانگر سود خواهید برد. انجمن روانشناسی بریتانیا (BACP) یک فهرست آنلاین ارائه کرده تا بهتر متوجه کارهایی شوید که روانشناس انجام می‌دهد. با کمک فهرست زیر می‌توانید طبقه‌بندی درستی از مشکل خود داشته باشید.

عصبانیت / تحریک / استرس

"من همیشه احساس تحریک پذیری می‌کنم"

"بی دلیل عصبانی می‌شوم"

"من خیلی از خودم ناراحتم"

"من بی‌دلیل احساس ناراحتی می‌کنم"

اضطراب، هراس، تروما

"چرا نمی‌توانم جلوی این تصاویر و افکار را بگیرم؟"

"احساس می‌کنم آسیب‌پذیر هستم"

"احساس می‌کنم ممکن است دیوانه شوم"

"من در مورد مردن احساس نگرانی می‌کنم"

"نمیتونم با خودم کنار بیام"

گناه

"من لایق هیچ احساس بهتری نیستم"

ناامیدی

"دیگر هیچ فایده‌ای برای ادامه دادن وجود ندارد"، این جملات یا کلماتی نشان می‌دهد احساس ناامیدی شدیدی دارید. همچنین نشان‌دهنده این است که از زندگی فاصله گرفته‌اید و احتمال افسردگی بالا است. در این شرایط باید به یکی از بهترین دکترهای روانشناس در تهران یا شهر خود مراجعه کرده و درمان را شروع کنید.

اگر احساس می‌کنید هیچ امیدی وجود ندارد، با روانشناس مورد اعتمادی صحبت کنید که با او احساس امنیت می‌کنید و باعث نمی‌شود احساس ناامیدی بیشتری داشته باشید.

بهترین دکتر روانشناس برای درمان وسواس

علم روانشناسی نوپا است اما از پشتوانه پژوهشی قدرتمندی برخوردار است. علاوه بر جستجوی بهترین روانشناس، زمان مراجعه به یک دکتر روانشناس خوب برای درمان وسواس نیز بسیار مهم است.

اگر بعد از مصرف دارو و قرص‌های اعصاب، تجربه عوارض جانبی و نا امیدی از داروها به روانشناس مراجعه کنید ممکن است نتایج مورد انتظار از روان درمانی سخت تر به دست آیند. برای اینکه بدانید چه زمانی مناسب است که به روانشناس مراجعه کنید علائم زیر را مورد توجه قرار دهید.

نشخوار فکری: با یک چالش حل مسئله نرمال روبرو هستید اما به سختی می‌توانید به آن فکر نکنید.

نگرانی: احساس نگرانی زیاد در مورد آنچه ممکن است رخ دهد.

تشریفات: احساس اینکه باید یک رفتار خاص را انجام دهید تا جلوی اتفاق بد را بگیرید یا اضطراب را متوقف کنید.

ناتوانی در ترک عادت‌ها یا رفتارهای خاص.

اگر اجتناب‌های شما به یک مشکل تبدیل شده است.

رفتار بررسی یا اسکن بیش از حد.

علائم دیگری که برای آنها باید به یک روانشناس مراجعه کنید

احساس می‌کنید چیزهایی برای گفتن دارید اما مطمئن نیستید و می‌خواهید آنها را پردازش کنید.

می‌خواهید خودتان را بهتر درک کنید.

برای بر طرف کردن تردیدها.

وقتی یکی از نزدیکان را از دست داده‌اید.

برای کمک به کنار آمدن با تغییر.

برای بهبود روابط با اطرافیان.

برای شناخت خود و احساسات خود.

برای "احساس" بهتر داشتن.

مشکلات با روانشناس و روانشناسی

انتقادات زیادی از درمان وجود دارد، و اگرچه بیشتر آنها توسط افرادی انجام می‌شود که هرگز در درمان شرکت نکرده‌اند، برخی از آنها مشروع هستند. اگر در فکر درمان هستید یا در حال حاضر در حال درمان هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

تجویز کنندگان حرفه‌ای قرص

مردم اغلب روانشناسان/ درمانگران را با روانپزشک اشتباه می‌گیرند. روانپزشکان قص و دارو تجویز می‌کنند و بدکارکردی‌های سازمان روان انسان را به عنوان بیماری می‌بینند. روانشناسان (به طور کلی) این کار را نمی‌کنند. متأسفانه، این باور رواج پیدا کرده است که همه‌ درمان‌ها، چه توسط روان‌شناس یا سایر درمانگران، یک صف برای دریافت داروهای آسان است.

متأسفانه، این شاید یکی از دلائلی باشد که مردم اغلب به دنبال بهترین‌ها و بخصوص بهترین روانشناس در تهران هستند.

اگر فکر می‌کنید که عوارض جانبی قرص‌ها قابل توجه هستند، توصیه می‌کنیم به یک درمانگر/ روانشناس مراجعه کنید. برای دریافت نتایج خوب باید صبور بود. اکثر اوقات نتایج سریع و آسان ثبات کمتری به همراه دارند. بسیاری از مردم مستقیماً به روانشناس مراجعه می‌کنند چراکه عوارض جانبی دارو را به خوبی می‌شناسند.

تبدیل شدن به یک نیمکت سیب‌زمینی

بسیاری از افراد با این توقع به یک روانشناس در تهران مراجعه می‌کنند که روی یک صندلی راحت بنشینند و روانشناس به شکلی جادویی آنها را اصلاح کند. حتی گاهی اوقات وقتی در جلسات درمانی اولیه خود «هیچ اتفاقی نمی‌افتد» ناامید می‌شوند، در حالی که باید برای نتایج با ثبات و تغییرات روانشناختی زمان صرف کرد.

درمان روانشناسی یک فعالیت مشارکتی است. در واقع، روانشناسان استدلال می‌کنند که اگر رواندرمانی به خوبی پیش می‌رود، به این دلیل است که شما 80 درصد کار را انجام داده اید.

شما باید با این نگرش به روانشناس و روانشناسی برخورد کنید که شما آنجا هستید تا روی خودتان کار کنید و درمانگر آنجاست تا کار شما را تسهیل کند و به شما در جهت درست راهنمایی ارائه کند.

روانشناسان را به عنوان یک درمانگر برای ذهن و احساسات خود ببینید. شما نمی‌توانید در جلسات روانشناسی منفعل و کم انرژی ظاهر شوید. دکترهای روانشناس آنجا هستند تا شما را ارزیابی، تشویق و راهنمایی کنند. اما اگر به دنبال راه‌های میان‌بر و آسان هستید و مایل به صرف وقت و انرژی نیستید، روانشناسان نمی‌توانند کاری برای کمک انجام دهند.

درمان بی‌پایان

درمان روانشناسی نیز تابع قوانین مشخص و علمی خود است. شما می‌توانید سودمندی هر درمانی را بر‌اساس تعداد افرادی که آن درمان را ترک می‌کنند قضاوت کنید. اگر مردم آن را ترک کنند، کار می‌کند. اگر مردم بمانند، پس کار نمی‌کند.

بسیاری از مردم درمان را با نتایج موفقیت‌آمیز ترک می‌کنند، اما بسیاری از افراد سال‌ها و سال‌ها مراجعه به روانشناس را ادامه می‌دهند و آن را تبدیل به یک نوع سبک زندگی می‌کنند.

بسیاری از افراد با روانشناسن خود، درمان‌های تحلیلی از جمله روانکاوی کلاسیک را ادامه می‌دهند. در ابتدا، آنها ممکن است برخی از مسائل عمده را کشف کنند و تغییرات بزرگی ایجاد کنند. در ادامه درمان، روانشناس و مراجع به کاووش و تحلیل‌های عمیق‌تر می‌پردازند و هر هفته یا یک بار در ماه برای سال‌ها درمان را ادامه می‌دهند.

رواندرمانی دشوار است

درمان روانشناسی باید کمی ناراحت کننده باشد. باید شما را به چالش بکشد. این باعث شود که یک بار دیگر از منظرهای جدیدی به زندگی خود فکر کنید. نباید همیشه در ملاقات با روانشناس احساس خوبی داشته باشید. اگر به روانشناس خود اعتماد پیدا کرده باشید می‌توانید این چالش‌ها را پشت سر گذاشته و نتایج مطلوبی را کسب کنید.

برای مراجعه به بهترین روانشناسان آماده‌اید؟

اولین قدم این است که متوجه شوید علائم شما چقدر شدید است تا بدانید زمان برداشتن گام بعدی فرا رسیده است یا خیر. حداقل مزایای مراجعه به یک دکتر روانشناس می‌تواند توانمندسازی باشد. می‌تواند به شما اجازه دهد تا از طریق اصلاح افکار و رفتارهای منفی که در زندگی شما تداخل دارند بهبود یابید.

برای دست یابی به بهترین روانشناس در تهران در قدم اول به مجوز درمانگر توجه کنید. صحبت با یک درمانگر دارای پروانه تخصصی بخشی از فرایند اعتماد‌سازی را آسان می‌سازد.

شما مجبور نیستید زندگی را با احساس غرق شدن، افسردگی یا اضطراب طی کنید. اگر یک یا چند مورد از علائم بالا را تجربه می‌کنید، همین امروز برای شروع روند بهبودیبا روانشناس تماس بگیرید.

ملاقات با روانشناس می‌تواند کار سختی باشد، اما همچنین می‌تواند بهترین کاری باشد که برای خودتان انجام می‌دهید.

منبع:

https://drraminalavi.com/

پست های مرتبط

تأثیر ریپورتاژ بر برندینگ

تاریخ: 1400/05/05

بازدید: 3097

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

در این مجال قصد داریم که ضمن بازتعریف برخی واژه‌ها به اهمیت فناوری اطلاعات و تبلیغات در بستر وب بپردازیم.

مدرس

@ins