بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت شرکتی برای سازمان‌ها


یک سایت شرکتی منعکس کننده شخصیت شرکت در دنیای مجازی است. وب سایت شما به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات شما کمک می‌کند. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا نسبت به رقبای خود متمایز باشید.

یک سایت شرکتی منعکس کننده شخصیت شرکت در دنیای مجازی است. وب سایت شما به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات شما کمک می‌کند. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا نسبت به رقبای خود متمایز باشید. در واقع، داشتن سایت مهمترین دارایی کسب و کار شما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ایجاد اعتبار و برجسته شدن در رقابت است. بدون شک طراحی سایت شرکتی و بدون هیچ نوع امکانات به‌روزی ممانعت بزرگی در راه پیشرفت یک شرکت و یا سازمان خواهد بود؛ چرا که حضور کم‌رنگ شما در دنیای مجازی به‌عنوان یک زنگ خطر برای‌تان به‌حساب آمده و حتی شاید به نابودی‌تان منجر شوداهمیت طراحی سایت

در این مقاله سعی داریم به نکاتی بپردازیم که به شما نشان دهد چگونه می‌توانید وب‌ سایت خود را برای یافتن و استفاده آسان مشتریان بالقوه در دسترس قرار دهید.

  • استفاده از بهترین روش‌ها را برای ساختار وب‌ سایت خود ملاک قرار دهید، از جمله امکان بازدید از آن توسط موبایل، آسان بودن گردش در سایت و سازماندهی منظم با فضای سفید زیاد.
  • تهیه محتوای مشتری‌محور و بررسی دوره‌ای آن‌ها جهت اطمینان از صحت اطلاعات درج شده.
  • در طراحی سایت شرکتی خود با استفاده از یک دامنه سفارشی و بهینه‌سازی برای موتور جستجوی یا رعایت اصول سئو (SEO)، امکان یافتن وب‌ سایت خود از سوی مشتریان آینده را آسان کنید.

این مقاله برای صاحبان مشاغلی است که می‌خواهند اثربخشی وب‌ سایت خود را برای اطلاع‌رسانی و فروش آنلاین به خریداران آینده خود به حداکثر برسانند؛ پس بادقت تا انتها مطالعه کنید.

نکات مهمی که در طراحی وب‌سایت شرکتی برای یک سازمان بایستی رعایت کنید

این روزها، حضور در فضاهای آنلاین برای هر کسب‌وکاری حیاتی است. طراحی سایت شرکتی اصولی با وجود بسیاری از ابزارهای ایجادکننده وب‌سایت یا طراحان حرفه‌ای سایت امروزه کار چندان دشواری نبوده و به‌راحتی با صرف هزینه اندک می‌توانید به کسب‌وکار خود رونق بی‌سابقه‌ای بدهید. هر نرم‌افزاری که برای این امر انتخاب می‌کنید، این چند اصل طراحی زیر را نیز در نظر داشته باشید.

طراخی سایت

سایت خود را طوری طراحی کنید که از طریق موبایل امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد

در طراحی سایت شرکتی قابل‌ دسترس بودن سایت از طریق موبایل برای کاربردی بودن وب‌سایت حیاتی است. کاملاً واضح است که هر فردی به طور متوسط چند ساعت از روز خود را با تلفن همراه خود می‌گذراند و امروزه خرید از طریق اینترنت و موبایل به‌ صورت آنلاین به یک عادت تبدیل شده است. اگر مشتریان بالقوه وارد سایت شما شوند اما خواندن یا گردش در سایت شما از طریق دستگاه تلفن همراه برایشان مشکل باشد، ممکن است به‌سادگی شما را کنار گذاشته و از سایت رقیب اقدام به خرید نمایند. علاوه بر این، تجربه منفی کاربر موبایل بر وب‌ سایت شما در رتبه‌بندی موتورهای جستجو نیز تأثیر گذاشته و یافتن آن را برای کاربران از طریق جستجوی Google دشوارتر می‌کند.

پیداکردن وب‌سایت خود را برای مشتریان را آسان کنید

انتخاب دامنه مناسب در طراحی سایت شرکتی نیز بسیار حائز اهمیت است. شما نیاز به یک نام دامنه دارید که یا با نام شرکت شما مطابقت داشته باشد یا به‌نوعی توصیف‌کننده تجارت شما باشد. داشتن چندین دامنه که همگی به وب‌ سایت شما اشاره کنند نیز گزینه مناسبی خواهد بود. این به معنای ترکیب بهترین شیوه‌های فنی سئو، تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا و کمپین‌های تبلیغاتی پولی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما است.

نکته: می‌توانید توسعه وب، سئو و بازاریابی محتوا در طراحی سایت شرکتی خود را به متخصصانی که می‌توانند در ایجاد وب‌سایت به شما مشاوره و راهنمایی ارائه دهند، بسپارید.

 اطلاعات تماس خود را بالای سایت قرار دهید

اگر کسب‌وکار شما بستگی به تماس افراد با شما و یا تیم فروش شما دارد، سعی کنید به هنگام طراحی سایت شرکتی خود شماره‌های تماس و یا راه‌های ارتباطی خود را در مکان‌هایی از سایت خود قرار دهید که به‌راحتی در دسترس باشد.

 امکان مسیریابی آسان را برای کاربران سایت خود فراهم کنید

منوی مسیریابی سطح بالای خود را تنها به پنج برگه با برچسب مشخص که شما را به صفحات مرتبط هدایت کند محدود کنید. شما همچنین باید راهی شفاف و آسان برای بازگشت به صفحه اصلی، به خوانندگان سایتتان ارائه دهید. اغلب اوقات، جستجوی Google ممکن است کاربر شما را به صفحه‌ای غیر از صفحه اصلی در وب‌سایت شما ببرد. حتماً می‌دانید که افراد صفحات وب را از بالا به‌ پایین و از راست به چپ بررسی می‌کنند؛ بنابراین منوی ناوبری خود را در جایی قرار دهید که اکثر مردم بتوانند به‌راحتی آن را پیدا کنند؛ به‌ عنوان‌ مثال بهترین محل بالای صفحه است. از منوهای کشویی در زیر هر دسته از عناوین بالا استفاده کنید تا هم مراجعه افراد به متن مربوطه راحت باشد و هم یک دسته‌بندی منظم در طراحی سایت شرکتی خود داشته باشید.

 صفحات خود را به روز کنید

اگر یک سایت اطلاعات بیش از حد داشته باشد، ذهن خواننده را خسته می‌کند؛ پس مطمئن شوید که در طراحی سایت شرکتی خود از تعادل خوبی بین متن و گرافیک استفاده می‌کنید تا بتوانید صفحه تمیز و مرتبی را ارائه دهید. یکی از راه‌های ساده مدیریت سایت این است که از ویجت یا ابزارک‌های اجتماعی مانند فید توییتر که از هدف صفحه شما پشتیبانی نمی‌کند در سایت خود استفاده نکنید.

طراحی سایت شرکتی

مطمئن شوید اطلاعاتی که در سایت خود قرار می‌دهید از هر نظر صحیح است

هر نوع اشتباهی اعم از اشتباه تایپی، اطلاعاتی یا گرامری می‌تواند خواننده سایت شما را دلسرد کند؛ پس سعی کنید تمامی این موارد را رعایت کنید. پس حتماً قبل از بارگذاری اطلاعات محصول آن را بررسی کرده و از هر اشتباهی آن را اصلاح کنید؛ حتی بهتر است به‌ صورت دوره‌ای صفحات موجود در سایت خود را بررسی و در صورت لزوم به‌روزرسانی کنید.

نکته: هر زمان که اطلاعات اصلی کسب‌وکار خود را در وب‌ سایت خود به‌روز می‌کنید، به‌روزرسانی آن‌ها در صفحات اجتماعی خود از جمله اینستاگرام و یا تلگرام را نیز فراموش نکنید.

 کاربران سایتی را می‌پسندند که مطالب آن در سریع‌ترین زمان ممکن لود شود

طیق یک مطالعه 88.5٪ از کاربران اگر وب‌سایتی خیلی کند بارگذاری شود، آن را ترک می‌کنند. علاوه بر این، مدت‌ زمان بارگذاری یک صفحه وب نیز می‌تواند بر تصمیمات خرید تقریباً 70 درصد از خریداران آنلاین تأثیر بگذارد. پس در طراحی سایت شرکتی خود با به‌روز نگه‌داشتن نرم‎‌افزار، بهینه‌سازی فیلم‌ها و تصاویر برای دانلود سریع‌تر و استفاده از هاست وب‌سایتی که بتواند نیازهای پهنای باند شما را برطرف کند، می‌توانید از بی‌دردسر اجرا شدن وب‌ سایت خود مطمئن شوید.

 فراخوانی برای اقدام داشته باشید(call to action)

در طراحی سایت شرکتی توجه به این نکته نیز مهم است که هر صفحه در وب‌سایت شما باید خواننده را به انجام کاری ترغیب کند. به‌عبارت‌دیگر، شما باید این امکان را فراهم کنید که کاربر ترغیب به انجام عمل خاص مانند تماس با شرکت شما، ثبت‌نام برای یک سرویس خاص، خرید یک محصول، دانلود صفحه‌ای خاص و یا انجام کارهای دیگری که به نفع اهداف تجاری شما باشد، شود. این کار را می‌توانید با قراردادن یک دکمه، یک لینک و  یا کلمات واضح در سایت خود عملی کنید.

طراحی سایت شرکتی خود را ساده کنید

استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها و فایل‌های GIF را که می‌توانند حواس خواننده را پرت کرده و از کانون صفحه وب دور کنند، محدود کنید. استفاده از پاراگراف‌های کوتاه نیز اطلاعات را مختصرتر نشان داده و کاربر را تشویق به خواندن ادامه مطلب می‌کند. این امر به‌ویژه در مورد قابلیت دسترسی سایت از طریق تلفن همراه اهمیت دارد که این قابلیت عامل اصلی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها از سوی گوگل است. هرچه رتبه یک وب‌سایت بهتر باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر ظاهر می‌شود.

مطمئن شوید وب‌سایت شما مشتری‌مدار است

مشتریان آینده شما برای به‌ دست‌ آوردن اطلاعات مفید به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. گاهی اوقات آن‌ها برای دریافت محتوای آموزشی و گاهی به‌ منظور تحقیق در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، به سایت شما مراجعه می‌کنند. در طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای که برای سازمان خاصی باشد، شما باید اطلاعات مرتبط با سایت خود و یا محصولات خود را به طور دقیق ارائه دهید و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که مشتریان شما به دنبال آن هستند. از این طریق می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب نمایید.

زمانی که در حال برنامه‌ریزی محتوای وب‌ سایت خود هستید، سعی کنید از دیدگاه مشتری به موضوع فکر کنید. اگر شما کاربر یک سایت خاصی بودید چه اطلاعاتی برای شما مفید بود؟ چه سطح دانش یا تخصصی دارید که با مراجعه به سایت موردنظر می‌خواهید اطلاعات خود را بسط دهید؟ با تمرکز بر محتوای خود از دیدگاه مشتری، می‌توانید آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری در سایت خود نگه دارید که منجر به فروش محصولات شما نیز می‌شود.

 بهترین شیوه‌های سئو را بکار ببرید

شما ممکن است بهترین وب‌سایت را در صنعت و پیشه خود داشته باشید؛ اما اگر مردم نتوانند آن را پیدا کنند، کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت. در طراحی سایت شرکتی از بهترین شیوه‌های سئو استفاده کنید تا بتوانید مشتریان را به سمت سایت خود هدایت کنید.

زمانی که مردم به دنبال اطلاعات آنلاین هستند، به موتورهای جستجو به‌ ویژه گوگل مراجعه می‌کنند و معمولاً آنچه را که به دنبال آن هستند در صفحه اول نتایج جستجو پیدا می‌کنند. جایی که طبیعتاً هر طراح سایت یا صاحب سایتی دوست دارد در آن ظاهر شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم‌های اختصاصی خود را دارند که از آن‌ها برای رتبه‌بندی سایت‌ها برای عبارات جستجو استفاده می‌کنند که به آن‌ها کلمات کلیدی گفته می‌شود. پس در مطالب سایت خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و لینک‌های معتبر قرار دهید.

منظور از رتبه‌بندی این است که چگونه موتورهای جستجو بهترین نتایج را برای یک جستجوی معین تعیین می‌کنند. رتبه‌بندی بر اساس ارتباط و اعتبار سایت انجام می‌شود. اگر به دنبال ایجاد فرصتی برای گسترش کسب‌وکار خود بوده و دنبال یک مشتری دائم هستید و می‌خواهید با مطالب ناب و جدید در سطح وب شهرت پیدا کنید و کسب درآمد داشته باشید، حتماً طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای خودتان را با رعایت اصول بالا به سایان بسپارید.

پست های مرتبط

تأثیر ریپورتاژ بر برندینگ

تاریخ: 1400/05/05

بازدید: 3086

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

در این مجال قصد داریم که ضمن بازتعریف برخی واژه‌ها به اهمیت فناوری اطلاعات و تبلیغات در بستر وب بپردازیم.

مدرس

@ins