بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

تغییرات اعمال شده track change را در سند ورد به هایلایت تبدیل کنید


پس از تغییر اسناد علمی مثل پایان نامه، کتاب یا مقاله نیاز دارید که این تغییرات را به استاد راهنما یا داور نشان دهید. در ورد word قسمتی به نام tracked changes وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تغییرات انجام شده در سندتان را نشان دهید .

پس از تغییر اسناد علمی مثل پایان نامه، کتاب یا مقاله نیاز دارید که این تغییرات را به استاد راهنما یا داور نشان دهید. در ورد word قسمتی به نام track changes وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تغییرات انجام شده در سندتان را نشان دهید . track changes به کاربر کمک می کند تا تغییرات انجام شده در متن را رصد کند و تغییرات اعمال شده را قبول یا رد کند. در مواقعی که سند ورد به صورت تیمی است و در اختیار چند کاربر برای ویرایش قرار گرفته track change تغییرات انجام شده توسط هر کاربر را نشان می دهد.

نمایش شمارش خطوط در ورد Word

برای فعال کردن این گزینه به تب review بروید و روی گزینه track change کلیک کنید.

tracked change در ورد

به این ترتیب تغییرات انجام شده روی سند به رنگ قرمز مانند شکل در می آیند.

tracked change در ورد

تبدیل track change  به هایلایت

حالا برای اینکه تغییرات انجام شده track change به صورت highlight یا رنگی مشخص شوند مراحل زیر را انجام دهید.

1. روی تب view کلیک کنید.

2.به قسمت macros بروید و روی view macros کلیک کنید.

tracked change در ورد

 

3. گزینه اول یعنی ENAuthorYearFormat را انتخاب و سپس create را بزنید.

4. کد زیر را کپی کنید.

Sub tracked_to_highlighted()          

    tempState = ActiveDocument.TrackRevisions

    ActiveDocument.TrackRevisions = False   

    For Each Change In ActiveDocument.Revisions       

        Set myRange = Change.Range

        myRange.Revisions.AcceptAll

        myRange.HighlightColorIndex = wdGreen           

    Next   

    ActiveDocument.TrackRevisions = tempState

End Sub

 

 

5. با زدن کلیدهای ctrl+a تمام دستور قبلی را انتخاب و کد فعلی را با استفاده از کلید ctrl+v دستور را paste کنید.

6. حالا دکمه ران یا F5 را فشار دهید.

tracked change در ورد

7. پنجره های ایجاد شده را ببندید.

8. تغییرات انجام شده یا tracked change به صورت رنگی در دسترس است.

tracked change در ورد

فیلم آموزش تبدیل track change به هایلایت

پست های مرتبط

حذف جدول در ورد بدون از بین رفتن محتوای آن

تاریخ: 1400/05/23

بازدید: 6655

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

جدول را با تمام محتویات سند MS Word حذف کنید

مدرس

@ins

اضافه کردن شماره فصل به شرح در ورد

تاریخ: 1400/06/15

بازدید: 1694

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

زمانی نیاز دارید در نرم افزار ورد شرح نمودارها، جدول ها، شکل ها، عکس ها را به این صورت بنویسید: جدول 2_فصل اول. برای انجام این کار به چند قدم نیاز دارید که این پست به شما آموزش می دهد.

مدرس

@ins

اضافه کردن تب اندنوت در ورد

تاریخ: 1400/12/28

بازدید: 4631

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

نرم افزار اندنوت ، نرم افزاری است که برای مدیریت  منابع علمی به کار می رود . یکی از امکانات نرم افزار اندنوت ، ارجاع دهی در ورد است .

مدرس

@ins

چگونه عنوان فصل را به هدر در ورد اضافه کنیم

تاریخ: 1400/06/10

بازدید: 2688

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

در این پست یاد می گیریم که چگونه عنوان فصل پایان نامه یا کتاب خود را به صورت خودکار به سربرگ یا header در ورد اضافه کنیم

مدرس

@ins

مندلی: شبکه اجتماعی رایگان برای رصد مدارک علمی از اسکوپوس

تاریخ: 1398/10/11

بازدید: 3304

1398

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

دریافت کد نویسنده بدون نیاز به دسترسی اسکوپوس

مدرس

@ins

حذف ارجاع اندنوت در ورد

تاریخ: 1400/01/24

بازدید: 7168

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

آشنایی با اندنوت

مدرس

@ins

حذف لینک در ورد

تاریخ: 1401/03/22

بازدید: 178

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برداشتن لینک در ورد

مدرس

@ins

چگونه در اکسل سطرهای تصادفی انتخاب کنیم؟

تاریخ: 1399/06/24

بازدید: 4800

1399

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

انتخاب سطر رندم

مدرس

@ins

تنظیم سطوح در عناوین و شرح ها از راست به چپ

تاریخ: 1400/06/16

بازدید: 463

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

اصول نگارش پایان نامه, چگونه توضیحات مربوط به اشکال را راست چین بنویسیم, آموزش ورد

مدرس

@ins

تبدیل ورد به پی دی اف با حفظ ساختار سلسله مراتبی

تاریخ: 1400/06/21

بازدید: 5110

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

در نگارش اسناد طولانی معمولا ساختار سلسله مراتبی برای آن ایجاد می کنیم.برای حفظ ساختار سلسله مراتبی ساخته شده ورد در فایل پی دی اف لازم است چند کار انجام دهید. این پست به شما کمک می کند.

مدرس

@ins