مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی، بر کاهش تعلل و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 124

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی, برکاهش تعلل وافزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستانی شهرستان داراب انجام گرفته است. روش پژوهش نیمه تجربی, با طرح پیش آزمون -پس آزمون و بادوگروه آزمایش و کنترل است. 24 نفر (12 نفر گروه آزمایش و 12 نفر گروه کنترل) از میان دانش آموزان پسر دبیرستانی که مشاوران مدارس در چهار ماهه اول سال تحصیلی 91-1390 به مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش معرفی کرده بودند, به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند.ابزار پژوهش پرسشنامه تعلل شوارزر, شمینتز و دیهل و معدل نیمسال اول و دوم دانش آموزان بود.گروه آزمایش 8 جلسه (هرهفته یک جلسه) برنامه آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی را همراه با 8 بروشور آموزشی دریافت کرد, اما گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نکرد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گیری از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیری (آنکوا) نشان داد که آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی سبب کاهش تعلل و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود (p<0.01). بنابراین آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی آدلر, می تواند به منزله یکی از روشهای مداخله ای موثر برای دانش آموزانی که تعلل و عملکرد تحصیلی ضعیفی دارند, به کار گرفته شود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشاورز، غلامرضا، نظری، علی محمد، زهراکار، کیانوش، و صرامی، غلامرضا. (1394). تاثیر آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی, بر کاهش تعلل و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. خانواده و پژوهش، 12(26)، 107-124. SID. https://sid.ir/paper/250317/fa

    Vancouver: کپی

    کشاورز غلامرضا، نظری علی محمد، زهراکار کیانوش، صرامی غلامرضا. تاثیر آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی, بر کاهش تعلل و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. خانواده و پژوهش[Internet]. 1394؛12(26):107-124. Available from: https://sid.ir/paper/250317/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا کشاورز، علی محمد نظری، کیانوش زهراکار، و غلامرضا صرامی، “تاثیر آموزش گروهی سبک زندگی دانش آموزی مبتنی بر رویکرد روانشناسی فردی, بر کاهش تعلل و افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” خانواده و پژوهش، vol. 12، no. 26، pp. 107–124، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button