مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

997
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 75

چکیده

 زمینه و هدف: احساس ناخوشایند در انجام انتظارات و الزامات نقش و در برقراری تعادل بین ابعاد مختلف نقش, منجر به ایجاد دشواری نقش می گردد. دشواری نقش یک وضعیت ذهنی به تجربیات استرس زا نقش است. هدف از این مطالعه تبیین ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش بود.روش بررسی: این مطالعه با رویکرد کیفی و بر اساس تحلیل محتوای قراردادی در سال 1392 انجام شد. با نمونه گیری هدفمند 21 نفر از مدرسین پرستاری از دانشکده های پرستاری و ما مایی کشور انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته عمیق جمع آوری و تحلیل داده ها با استفاده از رویکرد تحلیل محتوای گرانهیم و لاندمن 2004 انجام شد. برای صحت و استحکام داده ها از معیار لینکلن و گوبا استفاده گردید.یافته ها: تحلیل داده ها در 16 زیر طبقه و 5 طبقه اصلی خلاصه شد و ادراک مدرسین پرستاری درباره دشواری نقش در طبقات تداخل وظایف, گرانباری کاری, مشکلات آموزش بالینی, مشکلات سیستم آموزشی و مشکلات دانشجویان شکل گرفت.نتیجه گیری: تا زمانی که تقاضا های پیچیده مرتبط با کار و ضروریات نقش فراتر از توان عملکردی مدرسین پرستاری باشد, آنان استرس های زیادی را متحمل می شوند, لذا ضروریست که مدیران و تعیین کنندگان خط مشی سلامتی با بکارگیری راهبردهای حمایتی به کاهش و یا حذف دشواری های نقش کمک نمایند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلاگری، شهره، زاغری تفرشی، منصوره، رسولی، مریم، کاووسی، امیر، و کلاگری، شراره. (1394). ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش: مطالعه کیفی. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، 12(1)، 64-75. SID. https://sid.ir/paper/231480/fa

    Vancouver: کپی

    کلاگری شهره، زاغری تفرشی منصوره، رسولی مریم، کاووسی امیر، کلاگری شراره. ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش: مطالعه کیفی. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)[Internet]. 1394؛12(1):64-75. Available from: https://sid.ir/paper/231480/fa

    IEEE: کپی

    شهره کلاگری، منصوره زاغری تفرشی، مریم رسولی، امیر کاووسی، و شراره کلاگری، “ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش: مطالعه کیفی،” توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY)، vol. 12، no. 1، pp. 64–75، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/231480/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button